|
|
|
|---|---|
svardska |
Undrar om intresset för denna modell kommer att bestå eller om det blir som för förra 7án!? att den bara tynar bort och det plötsligt bara inte finns några bilar kvar!? Man ser nån rottsoffa ibland och bara känner avsmak! Jag får ibland känslan av att e32 har klassikerstatus! hoppas jag har rätt! Vad tror ni björnbröder??? MVH k´sVärd It´s my way or the highway |
|
Tja, jag hoppas precis som Du att E32:an får klassikerstatus lika snabbt som Mercedes S-Klasse w126. Det är ju en lika bra bil. Bättre än E23:an i byggkvalitet och allt. Däremot är E23:an mkt. snyggare i fronten... Lite "hajnos" som en riktig BMW skall ha ;-) Själv bara älskar jag E32:an, och tycker det är en bättre bil i ALLT, än E38:an... Visst finns det riktiga "rått-soffor" till E32:or...men jag tycker om dem i alla fall, hehe... Det beror nog på att jag har ett fel i huvudet, som yttrar sig i att jag inte KAN tycka illa om en BMW...bara synd om den...huhu! Hur gick det förresten med den skumma människan som inte betalt av din 750 till fullo? Hoppas han fått sitt rättmätiga straff.... Glad Påsk! /Anders BMW - Luxus Hotel, Rote Lippen, Heckler & Koch...(auf der flucht...) |
|
|
Bättre i ALLT? Du har då verkligen kärat ner dig i 'gamm sjuan' ;) The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Håller med KRAFTWERK i allt:) kanske den sjukan som du drabbats av sprider sig som en löpeld genom svedala och tillomed svensson kommer till insikt vad en BIL ÄR. Har själv torrkört min nya idag det får duga så länge i väntan på lite jox till lådan anländer. Snart ska det åkas v8a:)))))) Mvh/Micke |
|
svardska |
nämen....w126 har väl ingen klassikerstatus!!! den är ju bara en till zigmerca! i raden... eller? 450SE med långa stänklappar, ljusgrönmettalic.....huga! MVH k´sVärd It´s my way or the highway |
|
skulle nog vilja påstå att w126 och E32 delar första plats i Zigenarklassen...TYVÄRR, eftersom de båda är underbara bilar! The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Ja, hörrni, det är just DÄR mitt hjärn-fel tar vid.... Jag tycker att w116 (450SE, tex.) w126 280-560SE/SEL är klassiker... Likaså e32:an...och E23:an och E28:an, och e12:an, E3, mm... Och ja, Seven, jag är ju helt "nedkärad" i e32:an ;-) Kanske jag behöver hjälp ;oD Jag gillar E38:an. Det är en härlig bil, men jag tycker bla. att e32:an är snyggare i profil och i front. Ibland tycker jag tex. att E38 i Lang-version ser ut att vara på väg att gå av på mitten...Det är något i linjespelet (eller i mitt huvud...)??? Håhå... Förresten, tycker ni det är amatörmässigt att gå på krogen en Påskafton? Jag har funderingar...Har inte varit ute på länge...Men sitter o smuttar på en kall och härlig Bitburger... Mvh /Anders BMW - Luxus Hotel, Rote Lippen, Heckler & Koch...(auf der flucht...) |
|
|
Usch...Nu har visst grannen dragit igång en fest, och spelar typ "Hits for kids" på maxvolym....Herregud! Jag skall få tyst på honom med lite RAMMSTEIN på mega- volym" tror jag... Fan, detta är ju ett kulturhus i "gamla stan". Hit flyttade jag ju för att få lugn o ro! Vad har jag fått för granne???? Han kanske kör Hyundai eller nåt.... Om de inte lägger av snart, MÅSTE jag gå ut...Jag hör knappt TV:n och katten ser rädd ut... BMW - Luxus Hotel, Rote Lippen, Heckler & Koch...(auf der flucht...) |
|
Franka2 |
Zigenarklass eller inte, men det är som Kraftwerk säger, E32 är en bil som man bara äskar.(Eller, vilket Gud förbjude, hatar) Franka |
|
E32= klassiker. Sant som det är sagt av Svardska. Det gäller bara för oss som äger en att se till att det inte blir en "råttsoffa" el. "Rottsoffa" vad som en menas!!!! Eller?! Jag ser inget alt. till annan klassiker i dagsläget. det är bara en död fisk som följer strömmen... |
|
|
Personligen tycker jag E32 är en UNDERBAR bil (som jag har nämt i tidigare inlägg)...jag hoppas verkligen att vi kommer att kunna skåda några väslötta exemplar på våra vägar om 10 år! The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Ps. KRAFTWERK: För att inte tala om 560 SEC!! Mmmmmm The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
Franka2 |
560 SEC ser ut som en pansarvagn från andra världskriget, i jämförelse med E32:an. Och E38:an också för den delen. Franka |
|
Franka2, du har förstått innebörden.... det är bara en död fisk som följer strömmen... |
|
|
Förmodligen The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
För mig så hänger allt på hur skicket är nu när bilarna börjar bli så gamla. En E32 i fint skick kan vara en underbar lyxbil med mycket känsla kvar för lite pengar, men kan också vara en tattarkärra som bara som känns pinsam om den är risig. MB däremot har jag inget för om det inte är en W140 S500/S600 :) BMW CS #5139 |
|
|
Så sant...Det finns ju även välskötta tattarkärror (e32):) The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Seven: Yessss.... 560SEC!!! Eller 560SEL!!! Med ALLT i! Går ju även med S400, 500 eller 600....från 90-talet. Kanske man skulle....byta bilmärke...ett tag? /Anders BMW - Luxus Hotel, Rote Lippen, Heckler & Koch...(auf der flucht...) |
|
|
e32:n äger fett som dom säger,skulle aldrig kosta på min 55k om jag inte va kär i den :) Länk |
|
| Mmm visst är det underbara bilar man får för lite pengar om de är rätt skötta! Jag var tex. tvungen att åka till Öland och köpa en 730 v8 som jag hittade där... Jag faller alltid tillbaka på en e32! Suget blev för stort när man åkt v70 och "deka" hela vintern! /Janne | |
|
W126, SEC, gamla SL samt E24 är vad jag kallar "timeless symbols of their times," underbara Wall Street-skepp som tillsammans med 911 och Countach är underbara minnen från en utstuderat galen tid, någonting knappast E38 och E32 kommer till att betraktas som trots att de är underbara bilar. Eftersom E23 aldrig var någon större prestigesuccé för BMW kan denna tyvärr inte heller falla under denna kategori även fast 80-tals-auran är påtaglig ;) MVH, E38B12 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.