|
|
|
|---|---|
stimpenbmw |
Vad är åtdragningmomentet på bultarna till oljepumpen på v8orna som kan lossna. Den jag mest är orolig för är den som även håller ena överfallet till vevaxeln. Där måste det ju vara ngt speciellt moment. Även momentet till det främre oljetråget skulle vara bra att ha. |
|
Ska kolla mina bultar till oljepumpen vid nästa oljebyte. Hade tänkt att sätta eventuella lösa bultar med "LOCTITE". Detta är inte svar på din fråga, men ett tips för att hålla bultarna på plats eftersom de har en tendens att lossa. |
|
|
Här ett utdrag ur Bentleys service manual; Tightening torques - Oil pump to engine block: 22 Nm - Oil pump sprocket to oil pump shaft: M30 Engine 25 Nm, M50 Engine 25 Nm, M60 Engine 47 Nm (Sprocket = kedjehjul) |
|
|
Oljetråg dras med 10 Nm för M6x8.8 skruv resp. 12 Nm för M6x10.9 |
|
stimpenbmw |
kane. vad var det där med bentleys service manual? Asso var det åtdragningsmomenten på bentleys oljepumpar eller bmws? |
|
Bentley är inte bara ett bilmärke. Det finns ett förlag oxå. De ger bl.a. ut sevicehandböcker för BMW. Prisklass ca 8-900 till E34 t.ex. Anses som bra. Mats E BMWCS 3050 |
|
|
Oj, det blev det 100:e inlägget från mig. Mats E BMWCS 3050 |
|
|
Stimpenbmw: Bentley är ett förlag (USA) som ger ut reparationshandböcker inkl. den bästa för BMW 5-serien (BMW 5-Series Service manual 525i, 530i, 535i, 540i, incl Touring, 1989-1995). Finns bl.a. på Länk |
|
| Ovanstående kostade £55.90 inkl. frakt. Levereras på < 1 vecka. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.