|
|
|
|---|---|
|
Hejsan ! Undrar lite över lampglaset (bak) går det och separera den från själva lampmodulen , sitter ju ihop när man får väck den. Märkte ett par clips där också men det händer inget nämnvärt. Tacksam för svar innan man bänder för mycket. Ska till och tona glasen. | |
|
De separata delarna är limmade i själva stommen, så du kommer nog inte att få bort delarna med mindre än att du bryter sönder dom... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Ok ! Shit också. Tack för svaret, kunde gått åt helv... |
|
|
Finns väl inga vita bakblinkers att köpa till E32 (?) förutom varianten där man ska hacka sönder glaset och leka med lim och d-vlas. Har sett flera bilar som har de oranga glasen rödmålade... är det tillåtet enligt polisen och bilprovningen och hur gör man då? Bilder och länkar uppskattas! Dangra |
|
| Kolla här om du vill,,,Länk | |
|
Tack anlima, men jag vill inte hacka sönder mina originalglas. Vore kanon om man kunde köpa komplett bak med vita blinkers. Helröda har vissa E32, spraymålade eller vad? Dangra |
|
|
Beträffande lagligheten med röda blinkers bak, tror du kan få lite problem med "The law", men hör med Jesperado ,han är besiktingskille till yrket, han gillar också tolvor. /Mats |
|
|
Det man kan göra om man vill ha "röda glas" kan man markeringstejpa smala streck horisontellt och sen spraya rött dra bort tejpen, då blinkar det ju gult ändå och dem ser röda ut på håll men nära så ser man ju det gula lite endå, merca har det på vissa modeller original har jag för mig. E32:Länk |
|
|
Det är inte lagligt att i efterhand förändra lampglasen med färg, tejp etc. oavsett hur resultet blir... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
ett råd är att köpa lösa vita glas enligt anlimas länk... blir jävligt bra om man är nogrann,inte så svårt heller.... eller alt.2: lacka blinkersglasen i bilens färg och använd backljusglasen som blinkers,är tydligen inte lag på backljus....tror jag jesperado sagt eller så är det jag som drömt? Mvh Andreas |
|
|
Det finns inget krav på backningsstrålkastare, det är riktigt... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Hej igen ! Det MÅSTE ju gå å få dän lampglasen tycker man, dom har ju varit i 2 delar från början eller??!!. Toning utifrån kan väl inte vara någon bra ide eller? |
|
|
dom har nog varit i 2 delar men är väl limmade,jag tycker inte du ska ge dig på att försöka ta löst det iaf,kommer med säkerhet att spricka.... ska du tona så kommer du nog inte igenom bes u.a..... Mvh Andreas |
|
|
jesperado: då e det väll inte lagligt att byta till klara glas heller för då ändrar du ju på konstruktionen och C/SE märkningen blir inte giltig! eller? E32:Länk |
|
|
Jag tror nog att det inte är själva glaset som är bekymret utan skenet från lampan, blinkar det gult/orange sken så är det ok. men lyser det rött , då är det fel. Lyser det vitt när blinkers är på ,då får du anmärkning på det också. /Mats |
|
|
Exidus: I princip är inte det heller lagligt, men det är inget som kontrolleras vid en kontrollbesiktning. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
okej E32:Länk |
|
|
hej jag spryade mina baklyse med röd lampfärg och bytte bromslyset mot en lampa med två trådar och kopplade in den ena tråden på det vanliga lyset backlampan likaså satte även en extra lampa i reflexen sen bytte jag nummerplåtsbelysningen till röda lampor tror ni det blev skitcoolt eller den blev nog 20 cm bredare enda nackdelen är att bilen tror det är trasiga lampor så det plingar som ett jä.. tivoli kan man koppla bort plingen?? mvh matte |
|
|
Dangra: E32.. "The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department... |
|
|
Tjena igen ! Nja jag hade tänkt mej svart tonade bakljus. Borde väl finnas nån som har någon bra idé. |
|
| Jag har svart tonade lysen bak, har aldrig varit problem med besiktning eller farbror blå..mekonomen har färg för sånt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.