AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.971

Iso kontakt, koplingsschema?

No
13
Noodlez
525ia -93
Har klippta Stereokablar i min bil... finns det kopplingsschema nånstans?

"power is nothing without control"
Finns mycket skrivit om detta om du söker lite. På mektipsavd. finns kabelfärgerna (lågnivåmodifiering). I kontaktens beskrivning är dock stift 4 felmärkt, skall vara MUTE.

FP
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Har sökt som besatt men hittar inte vad jag söker.
Jag skulle vilja ha ett schema som säger vilket stift som är vad i ISO kontakterna (dvs inte i BMW orginal kontakten) till en bilstereo.
Anledningen till det är att det sitter ISO i bilen men några av stiften i dem är urklickade ur kontaktstycket och isolerade. Skulle vara trevligt att veta var de skall sitta så kanske man skulle kunna klicka tillbaka dem med lite "reverse engineering".

----
Magnus M, BMWcs NORD 4047
----
Sök på ISO-kontakter på webben.
På t.ex Länk
hittar du läsning i timmar på bilar och kablage, ISO mm.

FP
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Tackar för det svaret!
Pinne 1 i "icke högtalarutgång kontaktstycket" som jag sökte hittar jag fortfarande inte.
Pinne 2 i "icke högtalarutgång kontaktstycket" verkar vara Mute till tex telefon handsfree.
Pinne 3 i "icke högtalarutgång kontaktstycket" verkar var SUB-out vad just en enstaka pinne kan göra för en sub vet jag inte. Kanske påslag?

----
----
Jag skall undersöka, kan ta nån dag.

FP
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Du är en klippa Folke!
Egentligen så MÅSTE jag inte veta då DVD spelaren och monitorn i det stora blå redan är monterade (och funkar) men man är ju så förbaskat nyfiken.

----
----
Det förekommer olika standrad på kopplingen i ISO-pluggen, men i ett Blaupunktdokument anges följande:
1-ej ansluten
2-radio mute
3-ej ansluten

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.