|
|
|
|---|---|
|
Hej alla. Jag håller på som många andra me Turbokonvertering och ska köpa mig en Malpassi bränsletrycksregulator. Men det ända kruxet är att jag är osäker på om man ersätter original BTR'en eller om man kopplar in Malpassin MED original BTR'en? Jag har sett båda varianterna på bilder från andras turboinstallationer. Men i alla fall, en Malpassi med 1:1,4 med 8mm O-ringsanslutningar på Original BTR-plattsen blir det nog. Men om nån kunde säga om de e rätt eller fel vore bra. /Richard | |
|
Går bra vilket som.. Ser bättre ut att ha bara en och så kan du justera precis som du vill- Länk |
|
|
okey, va bra. men.... en malpassi BTR går väll inte å justera? den är ju självjusterande (1:1,4)? Annars så kan man ju köpa en ställbar BTR för turbo. eller har jag fel??? /Richard |
|
|
Jag har en Malpassi progressiv 1:1,4 på min bil och den är justerbar. Du måste ju kunna ställa grundtrycket på den. Min original BTR sitter kvar på fuelrailen, rycker du vakumslangen på den så fyller den ingen funktion. Frågan är om du får plats med Malpassin på original BTR plats? //Ticco www.ticco.com |
|
|
okey, vad jobbigt att det finns olika alternativ, antingen att ha original BTR kvar å sen seriekoppla Malpassin eller att bara ha Malpassin.. hmm.. Men om Ticco har båda så kanske de sättet inte är så dumt.. :-) Ticco, har du bränsletrycksmätare på din Malpassi också? Jag funderar nästan på å köpa detta "Komplett kit med 384HR " på Länk Om de e smart, då måste jag ha kvar min original BTR. Men om jag köper "394HR" (bara) så kan jag stoppa ner den istället för original BTR'en. Men frågan är bara vilket som är smartast? plus att jag vill ju ha en bränsletrycksmätare också, så den måste ju få platts nånstans. Har har jag bilder på alternativen, Länk ingen som har en bild på en M20 motor med Malpassi BTR med Bränsletrycksmätare??? /Richard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.