AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
734

AMS testar 17" i nästa nummer - men vilka fabrikat?

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Jag skall inom kort beställa nya 17" däck till min femma och har väl egentligen redan bestämt mig för Uniroyal (om jag inte hittar ett bra pris på Michelin). Men så såg jag att i nästa nummer av Auto Motor & Sport så skall det testas 17-tummare. Kanske skall jag vänta på testet, men redanu är jag nyfiken på vilka däck som skall testas. Någon som har bra kontakter - vilka däck skall testas? (Jag har även provat att maila till AMS men utan svar.)

Ja
55
Janne M
520d -11 F10
Teknikens Värld nr 7 - med off. utgivn.dag 30 mars - testar 12 olika sommardäck i dim. 225/45-17. Tveklöst bäst och utsett till bästa köp är Michelin Pilot Sport. Har dock en svaghet, vattenplanar tidigare är flera andra däck, men i övriga 6 grenar är det bäst eller näst bäst.

Uniroyal är tyvärr inte med. Tvåa är Toyo, trea Continental o s v. I botten hamnar Hankook och Nankang.

OBS! Priset på Michelin varierade mellan 1.880 och 3.600 på olika ställen. Så det gäller att fråga runt.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Kanon Janne - stort tack! Jag visste redan tidigare att just Pilot Sport skulle ligga i topp men hoppades på referensmaterial i form av Uniroyal. Hmm, blir till att vänta på AMS men samtidigt skall jag jaga bra pris på Michelin. Det finns ju lite att tjäna, precis som du själv antyder.

Hittade förresten PS2 med dimensionen 235/45 ZR17 94Y på däckonline. Styckpris 1734! Lär vara svårslaget - särskilt eftersom leverans ingår som jag förstår det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.