AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.014

Ingen ström till stereon!

Visa användare
136
glidarn e30
535I-91(e34)
Tja!

Saknar ström till stereon i bilen! var sitter de säkringar o reläer som styr den, under motorhuven eller baksätet! lyfte på baksätet igår och skulle se om ja hittade nåt fel, kollade dom säkringarna som syntes, alla var på 30amp, tror ja har nått BMW Sound System, totalt 6 högtalare 2 diskanter på instrumentpanelen, 2 vid fötterna o 2 i hyllan! såg ut som om det saknades något/några reläer under sättet, kanske bortplockade, finns det nått inbyggt slutsteg! sist men inte minst Nån som har en bild på hur det ska se ut?(730ia-88) BMW4ever

Mvh glidarn e30
alain
Hej glidarn e30

1) gå på Gör-det-själv
2) Gå på mekartips
2) Gå på reläerplacering E32
där har du svar på dina frågor angående säkringar och reläer.
Om det inte är det, kolla bakom radio om kontakter sitter riktid som det ska.

MVH ((Alain))

---
varje beröring av bromsen är ett tecken på rädsla!!!
Visa användare
136
glidarn e30
535I-91(e34)
"Alain"

Tack för tipset, men det fanns bara bilder på motorummets säkringar o reläer, inte de till vänster under baksätet brevid batteriet! kollade oxå batteriet nyss o upptäckte att det bara var på 55ah, står i instruktionsboken att det ska vara ett 84ah, kan detta inverka på nått sett? BMW4ever

Mvh glidarn e30
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Bilen startar och stereon funkar med små friska batterier också så det är nog inte ditt problem. Jag körde min med batteri från en peugeot 205 lite förra sommaren medan jag sparka liv i mitt döda batteri.

Vad du behöver är den feta ETM-manualen, ingen e32-ägaren böra vara utan den. Ladda hem här Länk Där finns förteckning över alla säkringar och reläer mm mm med mycket mera.

//Magnus

Visa användare
136
glidarn e30
535I-91(e34)
"Desperat, Desperat"

Radion vill forfarande inte!!!! Nån med Konkreta Tips för att få igång den! Måste ha Musik i bilen! e ju halva Nöjet nästan.....
BMW4ever

Tack på förhand glidarn e30
bm
270
bmwkillen740
525 -77 6:a
750 IAL -88
Plus till stereon är en RÖD/VIT kabel =D minus är svart el brun
Om inte det är någon kabel som släppt ifrån fästet bakom stereon har du kollat?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.