AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.164

Vad heter CASTERSTAG

51
4
518 vit
518 1992
Hej jag har fått förklarat för mig att mina casterstag är helt slut på min 518 1992 men jag hittar inga sådana på ex: mekonomen vad heter dessa stag för casterstag är väl bara i bmw samanhang o dom heter något annat . finns det någon som dessa stag liggandes så köper jag gärna dessa.

518 1992
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
De verkar inte finnas på mekonomen längre hos Motornord är det nr 6 på framvagnsdelar Länk finns även ett färgfoto det är det svarta mitt i högen kallas även tryckstag
Nr 7 på denna bild.

Länk

"Bakre nedre länkarm(utan inre bussning)" heter dom på mekonomen och dom finns kvar på mekonomen.
Bussningen går att flytta över men är stagen dåliga brukar det löna sig att köpa bussningar oxå.

Jag har 2 st nya främre länkarmar i stål till salu men det hjälper ju inte dig...
Dom finns inte med på bild på mekonomens hemsida det kanske var därför gto80 inte trodde dom fanns kvar.
51
4
518 vit
518 1992
okej tack men heter det ?
1.
- Bussning hjälpstyrarm

2. - Bärarmar och bussningar fram

3. Pendelstag fram

4. - Styrleder
- Styrstag

gt
2.767
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Bärarmar och bussningar tittar du på
51
4
518 vit
518 1992
Tack för alla svar en del pratar om at bara byta själva bussningen kan det hjälpa klart det vet man väl inte förrn man har tatt ner staget o tittar. mina sympton är alltså

Det klonkar i framvagn när jag pumpar på bromsen och det blir klonk i djupa gupp. annars går bilen perfekt på väg drar ej åt nått håll men på passagerar sidan så känner man ett visst skak eller vibration när man åker o 90 o uppåt kan det vara på grund av att stagen är helt slut.

vad kostar detta att fixa hos bmw båda stagen fram vet nån det. jag har ett klagomål jag har vart o bmw i eskilstuna om mitt fel men deras kundtjänst är under all kritik man får inga svar o man får ett dåligt bemötande på dom alla andra bilmärken har i alla jag fått bra hjälp men ej på bmw dom uppräder mycke konstigt.
gt
2.767
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Det finns ingen anledning att bara byta bussning, man kan om man vill köpa en bussning till M5 så blir det lite hårdare..ska du göra det själv ska du veta att det är inte helt lätt att få loss kulleden..när jag böt på min så gav jag upp och åkte till Speedy vet ej om dom finns i E-tuna förslagsvis välj någon liten verkstad istället för hos BMW om du ska lämna in, jobbet tar inte en timme att utföra det tog 45 min på min bil hos Speedy.

Vad det gäller din erfarenhet om kundbemötande så tycker jag du ska maila BMW Sverige om detta

51
4
518 vit
518 1992
Tack GTO80 fan det blior 1340 kr + frakten då för stagen på Länk kostar att äga bmw . *ler*

tvåtakt
Strävor kallar jag dom (Det är nog någon tysk direktöversättning). Och visst kan du byta bara bussningen, det gjorde jag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.