AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.440

Import från Österrike av M3 utrustad med turbo och 560 hk

Sida 2 av 2
Intressant att se vad som händer.

Min M3
Länk
Pa
124
Palm
325i 87:a Rieger-cab
Schnitzer S3 94:a baserad på M3
Jösses.....

Gäller väl att ha lite kontakter så går det säkert regga in den i Sverige ;)

Och ang Rolex som har fått sin första Mens
han kör juh inte BMW längre så han förlorade väl lite ödmjukhet på samma gång

560 häst ur en E46 M3 lär väl inte vara några problem om man kan sin sak och har pengarna

Tyckte jag läste i bilsport för ett tag sen om en E36 M3 med +700 häst
"rätta mig om jag har fel" =)

MvH Palm

Den som har flest grejjor när man dör Vinner !!! XD
Rolex,

"Däremot står Österrike utanför vissa avtal inom EU vilket gör bilimport därifrån omöjligt." Kan du specificera dessa avtal?

/Simon
Syclone
Det är inga problem att ta hem en bil ifrån Österrike. Jag gjorde det själv för 2 år sen, en Gmc Syclone och det var inga problem
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Vad jag vet så ska det generellt inte vara något problem att ta hem en bil från Österrike däremot så är det sällan aktuellt då deras beg priser liger ganska högt.

___
//Ulf
Jaja småpojkar...
Dröm vidare ett tag till så kollar jag in på denna tråden om några veckor. Kan slå vad om att det inte blir någon affär ändå...

Roligt när en massa folk helt plötsligt också börjar att försvara en dagdrömmare med kommentarer som "min kusins farbrors grannes kollegas kompis hade en Nissan Micra innan, men nu har han köpt en MB SLR...."
Så patetiskt och pinsamt så att det räcker o blir över....

Med tanke på att den där M3:an kommer o kosta kanske upp emot 650-700.000 kr i Österrike, så spelar det nog ingen roll om man har vunnit på lotto eller inte, man köper ändå inte den bilen till det överpriset (som inte går o undvika i Österrike där så gott som alla bilpriser ligger typ 30% över de tyska priserna).

Börja nu inte gnälla vidare på mig i den här tråden, fundera istället vidare på den där skämt-M3:an istället om den nu är så j-a- intressant.
Jag kommer ändå inte läsa mer i denna tråd så bry er inte.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Väldigt svårt att INTE gnälla vidare på dig, men din taskiga attityd...
Håll dig på ett Porsche forum & gnäll istället för att sitta här & sprida dålig stämning.
A_
639
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Dragolito
Jag som alltid trott att syndens färg var röd ;)

A_Persson:Svart e syndens färg i mina trakter iaf:-)

Rolex,

du har fortfarande inte specificerat innebörden av ditt uttalande: "Däremot står Österrike utanför vissa avtal inom EU vilket gör bilimport därifrån omöjligt."

/Simon
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Jag är mest intresserad av hur bilen ska registreras i Sverige. :)
Kanske Bpower har en Ferrari F50! Vad vet vi om det...?

Helt onödigt att slå en medlem på forumet på fingrarna bara för att HAN funderar på en bil som du "Rolex" inte skulle göra...

Dessutom finns det massvis med människor med MYCKET pengar som inte absolut måste visa det hela tiden. Däremot finns det massvis med personer som INTE har så mycket pengar men ändå måste uppträda som de ägde allt smör i småland.

Hoppas Bpower blir nöjd vad än han köper.
Lycka till!

Min M5 i svenska E39 M5 registret
Länk

Ho
108
Holken

525i Touring M-sport -06
Ja stackars "rolex" som nu läser detta trots att han inte vill
det egentligen , ditt problem sitter nog längre in än "dagdrömmarens" , tror inte heller så mycket på att denna
affären kommer att genomföras men din attityd är ett större
problem än en vässad M3:a , köp dig en 06:as hundkoja istället
så ska du se att den går att regga utan problem .

oavsett affär eller ej. Tråden har varit värdefull ändå, genom att exponera Rolex fantastiskt dåliga attityd..

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
Bp
316
Bpower
BMW 328 coupe 95
jag har iallfall sett bilen, kan skicka länk och annons nästa vecka. Inte säkert det blir nått köp, annars får det bli en "vanlig" M3:a
Bpower,

tyvärr är det nog iprincip omöjligt att kunna reg besiktiga en så modifierad bil. Däremot finns mig veterligen inte de "vissa avtal" som Rolex hänvisar till. Hoppas att du hittar det du vill ha!

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.