AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.436

Import från Österrike av M3 utrustad med turbo och 560 hk

Sida 1 av 2
Bp
316
Bpower
BMW 328 coupe 95
ska kolla på en M3 E46 00 med KKK-sturbo (560 häst) nästa vecka (österrike) vilka varningar kan ni ge mej när jag kollar bilen? den har naturligtvis alla papper och rullat 2400 mil. det är en brutal bil. 0-100km/h 3,4 sek toppfart över det vanliga

vi
191
vibbe
Z3Mc-98
hör med Jesperado får du se.
Mja utöver att det är en "bra & felfri bil " så bör du kolla så att den är tillverkad/förädlad av någon med status som egen bil-tillverkare, typ Alpina/Hartge etc annars kan jag nog nästan svära på att den ej går att regga här i Sverige, annat än möjligtvis(tveksamt) som flyttgods med allt vad det innebär!!!

Men som vibbe sa Jesperado kan svara mera ingående på denna fråga!!

Mvh Christer

"Den som har mest grejer när han dör vinner!!!"
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Den kommer aldrig att bli inregistrerar i sverige, bortsett från det så är den säkert rolig att köra.
Alpina är den enda tillverkaren som räknas som en egen tillverkare i sverige, och dom har inte byggt den bilen.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Eftersom Österrike ej är medlem i EU så kan du glömma att regga den bilen i Sverige ändå. Du får tulla in den och det blir antagligen dyrare än o köpa en ny i Sverige.
Sedan det där snacket om att 0-100 skulle gå på 3,4 sek. Det är rent BS.
Den går ju knappast snabbare än en 996 turbo med 4x4...
Skitsnack....
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Rolex: tjena, Österrike är visst medlem i EU...

Micke K. Länk
Rolex: varför skulle inte BMW:n piska 911:an?

Mvh Dragolito

Svart som synden Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Hur som helst så kommer den aldrig att bli registrerad i Sverige helt oavsett om Österrike är med i EU eller inte. Man kan helt glömma att importera en trimmad bil och detta låter som om det inte precis går att förbise om trimningen skulle sluppit blivit infört i det österrikiska reg.beviset.
Bp
316
Bpower
BMW 328 coupe 95
tro mig den piskar 911:an killen har skicka flera videon, Turbon är fabriksmonterad m.m (khöler tunning) har fixat fram lite fakta och det ska inte bli nåra problem att ta in den i sverige.Men dyrt

Rolex: TRO mig den piskar lätt 911:an

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Hur har du tänkt ta i den till Sverige UTAN problem? Menar du med "fabriksmonterad" att det är BMW som installerat turbon?

___
//Ulf
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Den går aldrig genom besiktningen med turbo...
"fabriksmonterad"
undrar jag också....

det är väll inga problem att importera en m3 med turbo, bara att montera bort allt reg bes och montera på allt.

0-100 värkar va troligt om man har kört med M/T drag gummi.

Bpower kan du inte fixa fram annonsen, länk till dom som säljer bilen osv...?
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Jag har missat tråden tidigare, men som sagts flera gånger tidigare lär det bli stora problem att få bilen registrerad i Sverige, om det ens är möjligt...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

*b97_knl:
Ok, jag tänkte på Schweiz... Däremot står Österrike utanför vissa avtal inom EU vilket gör bilimport därifrån omöjligt.

*Dragolito + Bpower:
Angående att den skulle piska 996T, jaså, är den M3:an ombyggd till 4x4 också?? Grymt isf. Glöm det annars...

*BPower:
Hyfsat uppbyte du tänkt göra... Från en 325 -92 (35.000sek) till en M3 e46 Turbo (säg 450.000sek) , inte illa om du nu inte DAGDRÖMMER...

Vad menar du förresten med att det skulle bli DYRT o besiktiga bilen i SE? Hade du tänkt o muta bes.snubben eller?? En reg.besiktning kan nämligen inte kosta mer än 2.170 kr (+ev. ombes.) oavsett hur du vrider o vänder på det?
Aha du kanske skulle bjuda på tårta?? Nehe, du kanske skulle montera av turbon innan o montera på den igen efter bes?? Eller du kom på att du är tvungen o tulla/momsa in bilen i SE??

Engagera inte en massa folk i något som inte är allvar.
Du får ju gärna drömma, men håll drömmarna för dig själv isf....
Förresten, inte dåligt med 220hk EXTRA i motorn med en singelturbo.... i en redan hårt ansträngd originalmotor på 343hk.
Återigen BS....

Kanske hade hållt ETT helt varv på Nürburgring om inte allt bara hade varit påhittat....
Rolex, avundsjuk?
tr
259
triss
m3 -96 racebil
Fan vilken tråkig attityd vissa har!
Det är inte alls omöjligt att få ut 220hk extra ur s54 med singelturbo (menar du att det är lättare med dubbelturbo?).

Vad vet du om hans ekonomi? Han kanske precis har vunnit på lotto...

Jag har sett många bakhjulsdrivna bilar köra ifrån en original 996 turbo. Det är inte precis så att den är oslagbar. Den väger trots allt 1470kg.

Det kommer att bli svårt och mkt jobb att få in den i Sverige, men
ingenting är omöjligt...

Keep up the good work!
*BPower:
Hyfsat uppbyte du tänkt göra... Från en 325 -92 (35.000sek) till en M3 e46 Turbo (säg 450.000sek) , inte illa om du nu inte DAGDRÖMMER...

Lite kaxig du e där ROLEX, lugna dig istället. Hyfsat uppbyte säger du men vadå då, har inte folk rätt o byta upp sig till dyra bilar el? Nästa år byter jag upp mig från min 150000kr E39 till en Maserati för ca 600000kr, min kusin gick från en Corolla-87 till en Mercedes S600 2002

Mvh Dragolito

Svart som synden Länk
Kul med lite galna ideer men tyvärr så tror jag man inser att det är rätt så kört att importera en så modifierad bil. Delarna till S54an är inte billiga om något skulle gå sönder på motorn, det hittar man inte på närmaste skrot. Dessutom anser jag att S54an levererar tillräckligt med kraft för gatbruk för de flesta, så satsa på en fin orginal E46 M3 och njut.
vi
19
virus
320 -93
323 -86
ROLEX: Tycker du 560 hk är mycket i en sån bil? 0-100 på 3,4 är väl inge konstigt? om man kan köra vill säga... Finns ju flera stycken gamla 325 e30 med 500hk+ som håller så den borde hålla betydligt mer än ett varv på ringen! (och den bilen har 170hk orginal) Skulle det vara konstigt med den effekten bara för att det är singelturbo? Finns ju snurror som klarar flera tusen hk. Konstigt att suprorna m.m. byter till singelturbo när dom vill ha mycket effekt då...

Oavsett om killen dagdrömmer eller inte så borde du nog läsa på lite mer om turbokonvertering innan du yttrar dig! För enligt min mening vet du ju inte vad du pratar om utan du sitter ju bara och skriver spydiga inlägg!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.