|
|
|
|---|---|
| Finns det någon del på e34'an som heter byxrör? Som isf sitter mellan grenröret och katten? Går denna del att byta enkelt? | |
| Är det inte grenröret som kallas "byxrör" | |
| Ett byxrör är när man har 2 st rör och behöver ha ihop det till 1 rör. Därför använder man det!! | |
|
Ok, så jag tolkar det som att det sitter ett byxrör på m30'n... eller? Hur som helst, jag misstänker att jag har en avgasläcka någonstans därifrån, går det att byta dessa på ett rimligt vis, eller måste hela motorn bort för det? |
|
|
Nej, orginal gör det inte det, har ju dubbla system hela vägen. Men man kan lätt bygga om så man får ett system från dubbelt via ett byxrör. Kolla upp var du har avgas läckan, kan du svetsa så är det juh en fördel. Sen är det bara att byta den del som det är hål på. Det går alltid att skarva rören så man bara behöver byta en liten bit. Om du inte kan svetsa så går det att kapa och sen ersätta med rör, bara att dra ihop det med avgasklämmor!! Men bäst blir det om någon som e haj på rör och svetsning |
|
|
Tack för tipsen! Dessvärre har jag ju tre problem: 1. Jag kan inte svetsa, ajdå 2. Jag har ändå ingenstans att hålla till för detta, ajdå 3. Jag behöver bilen regelbundet (börjar ofta så tidigt att det inte går några bussar :) Ser ut som att det blir ett semesterprojekt, men tack för all hjälp, tror jag har lite att gå på! |
|
| Rättelse, jag kan svetsa, men resultatet skulle nog innebära fara för hjärtattack för de som kan på riktigt, om vi säger så... | |
| hahah okej, men lycka till iaf..=) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.