AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.605

Ordet ''stylad bil''...

ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
Tycker att ordet ''stylad'' används i bilannonser flitigt och jag ställer mig frågan; Vad är en stylad bil???

ex; sänkning, nya fälgar och tonade rutor= stylad enligt vissa??!!

tycker inte ordet ska användas om bilen inte har bytt skepnad från sin tidigare look eller en radikal uppgradering av självaste bilen..slag i ansiktet för dem som verklingen lägger ner tid o pengar i styling av sina bilar..

mvh madmax05

behind a great man there is a great BMW
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Definitioner är ju alltid svårt.... Jag tycket att det är bar när det står stylad i annonsrubriken för då slipper man att kolla den annonsen, skämt åsido, stylat borde vara mer än knulltejp (jaja, solfilm då) och svarta bakljus i varjefall.
Stylad bil är när du ändrat något på bilens utseende, mer eller mindre.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
För mig krävs det inte mycket för att jag ska benämna bilen som stylad. För mig har ordet oftast en negativ klang då jag lätt förknippar det med toning och ögonlock.
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Är min E39 stylad? 18" fälgar, M5-njurar och ett kromat utblås. Det känns inte så me visst kan det ju vara så, om allt avvikande från fabriksutförande är stylat.
Precis som jaken säger känns det lite osm plastkit, typ ögonlock och som jag skrev förut svarta bakljus och sånt
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
E34:an är "stylad" med E39 kapslar!
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Style betyder ju ändra/utseende som jag tror dom flesta fattar,och ändrar man någonting från bilens orginalutförande så blir den ju stylad...

Men sen är de ju en annan sak vart man ska dra gränsen i dagens läge me tanke på stylingens omfattning..
Att tex skriva "Stylad E36" i en annons som endast har ett par större fälgar är enligt mig fel!!
Har man sänkt,fälgar,vita blinkers,tonat,annan front mm så kan man kalla den stylad..
Stylad bil används då bilens yttre eller innre är förändrat

det kan vara både dåligt och bättre men då vi på autopower oftast ser det på japsar och nån tarvlig kille med en 318

som har så stora ögonlock så att han kan skärma av hela solen
så brukar vi oftast kalla det "har ingen smak"

jag trorr nog att vi har druckit för mycket tysk öl nu annars så!! ahhaahahhahahahaha
Visa användare
198
manowar
523i -97
Stylad betyder ju som alla sagt här alltså så lilla förändring på en bíl så är den ju stylad. Sen om vi som ser annonser anser den stylad eller ej är ju en helt annan sak. Eftersom deet finns nog lika många åsikter om hur en stylad bil ska vara som det finns människor som uttrycker att en bil e stylad.

Ta er en titt: Länk
Visa användare
233
CoSmoZ
BMW 750iL
VW typ1 400hk
Porsche 356 Speedster
VW Buss-69 "Slammed"
Suzuki GSXR 1000
Det är väl upp till var & en! men har man gjord någon ändring på bilen så är den väl stylad, men sen om man skryter med det i en annons el. inte är väl var mans val!

** mer styling åt folket **
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.