|
|
|
|---|---|
|
Alltså startade bilen idag efter 5 månader utan starta den... Den startade direkt och det kändes faktisk lika dan som forrut inga kostigheter alls. Inga obalans i däcket eller någonting.. Det var jätte skön att köra m5 igen.... MVH mauricio | |
| Förstår det ! Lycko dig som har en så härlig bil, och att efter vinterdvalan och ha längtat i flera månader ta fram den igen, härlig känsla! | |
|
Maurixt: Undrar om det var dig jag såg idag då, körandes från Smedjebackshållet och in mot Ludvika centrum vid 15-tiden ungefär. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Ja det var jag om det var en grå M5.. precis vid 3 tiden mot Ludvika hållet... MVH Mauricio |
|
|
Japp, en grå med mycket puts. Såg väldigt fin ut. Förstår att det var en härlig känsla att ta ut den på en tur. ///BMW - Was sonst! |
|
Gemini__ |
Kul Maurixt! Tog ut min igår också. Kunde inte hålla mig, riktigt kanonväder. Mvh: Thomas |
| Det kryllar av BMW:s på stan nu. Nyss mötte jag en E32:a, en E28:a och en E30:i efter varandra. Kul!! | |
|
Något avundsjuk på er som kan ta ut dem redan nu, här i sundsvall har isen precis försvunnit på de större vägarna men det är fortfarande fläckvis på de mindre. Maurixt har du några bilder på din kärra? Inte helt vanligt med en grå M5a. Mvh Ola Thomasson Alea iacta est, the dice is rolled |
|
Gemini__ |
Ola: Här har du iaf en bild på hans bil. Länk Mvh: Thomas |
|
Min favorit färg på M5:or är faktiskt avusblå som GEMINI har på sin M5:an men det är faktiskt fint med Zebringgråmetalic det är inte många M5:or med detta färg.. Zebringgråmetalic är en originalfärg till M5:or....är det också avusblå geminis?? MVH Mauricio Den bilden duger men man ser inte riktig bra eftersom det hade regna mycket, skit från träderna + solen ligger på |
|
|
Mauricio: Jag såg din bil nu på lunchen, den verkar vara i fint skick av det jag såg när jag gick förbi den! Hoppas den kommer stå här mera framöver så man får lite ögongodis under dagarna. Jag jobbar nämligen i huslängan mittemot. |
|
|
FredrikNilsson: Är det inte du som har Nilsson Composit??? Som tillverkar spoiler, vinge mm?? I så fall vet vem du är. Jag har sett också en mauritziusBlå M5 som brukar parkerad vid det huset som du jobbar.. Kanske någon som du känner? brukar ha några miniträffar under vår och sommar med några bmw kompisar som jag har, vi åker runt snackar om BMW och fikar tillsammans... jag kan meddela dig när jag planerar den första miniträff i vår då... Väntar på att dem andra ska ta ut sina bmw bara.... min är ute i förrtid eftersom skall besiktad den men snart kommer in i ide igen för att reparera några skalvanter som den har..... MVH Mauricio |
|
735 |
Maurixt: Lite off-topic men ska du sälja? Det finns en bil med samma färg i ludvika till salu på blocket? Länk |
|
Jag det är sant det är min bil.... Min fru vill bli av med den ;) Skoj åt sido. Nej jag har inte tänkt så serios på att sälja den... Vet inte riktig om jag ska eller inte om man säger så. Grejen är att vi ska få vår tredje barn och som du förstår finns det bara plats till 2 eftersom har M dela baksätte... Jag i alla fall tänker försätta vårda den som jag har gjort i 2 år nu.. snart ska jag byta hellyset på den och lister + lackera om bagage och montera en M vinge... MVH MAuricio |
|
|
Maurixt: Jag vill inte göra dig besviken men jag är inte den som har Nilsson Composit. När jag såg din bil stod den vid skolan. Men om det är aktuellt med träffar följer jag gärna med ändå om jag får? |
|
| Maurixt: Riktigt fin bil du har i klockrent originalskick... Skaffa ett vanligt baksäte till den så alla fem kan åka ståndsmässigt... | |
|
Besviken hade jag blivit om det var du som hade Nilsson Composit eftersom han åker med en dekal vinge trimma volvo s60 tror jag... Du kan gärna följa med på våran träff, du har ju en bmw och det är det som räknas.... MVH Mau |
|
|
Tackar, Tackar: Om det hade varit så lätt att bara byta bort baksäte hade jag redan gjort det. För det första: bilen är registrera som en BMW M5 med delat baksäte alltså. Antal passagerare 3. För det andra: är inte alls lätt att hittad en som baksäte som är inte dela som passar i färg och rak av. För det tredje: Måste demontera mitt konsol eftersom den kommer från framsätena in i baksätena. + Nya bältet Det är alltså ganska mycket faktisk MVH Mauricio |
|
|
"maurixt" jag har vanligt 3sitsigt baksäte i min m5:a. Har du grått helskinn bör det ju inte vara helt omöjligt att få tag på en sits på skroten. |
|
735 |
Maurixt: Du får väl låta frugan stanna hemma om ni ska ut å åka ;-).. så du kan behålla bilen orginal. |
|
Det som jag blir mest oroligt för att sälja bilen är vad skulle man kunna köpa på samma prisklas som M5:an som ger samma körgladje? knappast tror jag att man kan hitta en som bil. Min fru faktiskt frågrade igår om jag verkligen ville sälja!! Hon vet hur pass stresad kommer jag att vara innan jag hittar en annan bil. Hon vet också att den bil är en del att min liv och min fritid om man säger så. Jag hade tänkt spara pengar tills jag har råd för att köpa en M5 e39. men fråga är om jag kommer att behålla min nuvarande m5 tills det eller om jag kommer att sälja den. Har fått faktisk ganska många e-mail från folk som frågar efter bilen men dem frågar så dumma frågor som till exempel? hur mycket bensin drar den? om dem oroar sig på bensingförbrukning hur fna tänker dem ha råd för att servad den då? köp i ställe en liten ford fiesta har jag skrivit tillbaka. Om bilen inte har farthållare köper jag inte den.. Då svarar jag att farthållare är inte standar på M5:or och att vem vill ha en farthållare på en m5??? den här vad den dummaste fråga... DU HAR INTE EN TELEFON NUMMER I ANNONSEN... kolla ni själva om ni vill den finns ju mobil och vanligt telefonnummer i annonsen... Blir vara trött tycker att det är en trist marknaden för en M5 när det finns så mycket okunniga folk som har inte en enda nånig om bilen prestanda, tekninska specificationer m.m MVH MAuricio |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.