|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Fick på mina style 66 med nya Michelim Ps2:or idag skönt att slippa dubben. Länk till sida med alla BMW fälgar Länk ///Johan |
|
|
Är det inte lag på det att man måste ha vinterdäcken på fram tills första april? Vad säger de på försäkringsbolagen om det skulle ske en olycka och då har man haft sommardäcken på? ------ Länk Länk |
|
|
kollade på vv.se och här är ett utdrag "Vinterdäck Krav på vinterdäck 1 december – 31 mars När du kör personbil, lätt lastbil eller buss med en totalvikt av högst 3,5 ton är det krav på vinterdäck eller annan likvärdig utrustning (t.ex. sommardäck med snökedjor på alla hjulen) under perioden 1 december – 31 mars, om det är vinterväglag. Drar du släpvagn efter så gäller kravet även denna. " och så här defineras vinterväglag. "Vinterväglag I praktiken är det polisen som gör bedömningen om/när det är vinterväglag. Det anses vara vinterväglag om det finns snö, is, snömodd eller frost på någon del av vägbanan. " |
|
|
pdf från vägverket i ämnet.. Länk det står att det är lag på vinterdäck när vinterväglag råder så finns det ingen snö slask eller is så... |
|
| Sigdarve: Mina däck finns på Svenska Gummicentralen, så det är några kilometer som skiljer våra däck åt. Det är inte så lätt att få plats på däckfirmorna. | |
|
Bytte igår, gött att få av galoscherna och på med mystofflorna igen :) Because it’s on the Internet, it has to be true! |
|
| Jajamänsan, splitter nya däck på nya 17" fälgar sitter nu på min bil och har förvandlat den till en elegant kärra. | |
|
Mina 18" AC Snitcher åkte på igår också. Känns underbart att köra bilen nu igen.. Man mår gött. MVH //Nedde |
|
|
Sällar mej till sommardäcksskaran :) Känns gutt, stor skillnad på ljudnivån! |
|
|
Mina Style 69-M sitter på. Till jag köpt mig ett par snygga 18" =) Schnelle fart, Härliche fart. |
|
|
Gjorde det idag, fan vilken skillnad det är, YUMMI:) ------ Länk Länk |
|
| Förr i tiden blev bilens egenskaper bättre när man bytte från vinterdäck till sommardäck. Idag råder den diametrala motsatsen. Bilen blir snyggare men också bullrigare, stötigare, spårkänslig, får sämre accelerationsförmåga samt ökad bränsleförbrukning. Stora och breda fälgar är en konstig utveckling. Det enda positiva det för med sig är utseendemässiga fördelar (dock inte enhälligt) samt ökad styrrespons. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.