|
|
|
|---|---|
|
Hejs! Var själv en av de första som provade Rusta's utomordentligt bra, men billiga, oscillerande polermaskin. Har länge vart ute efter en bra roterande polermaskin för större jobb (läs mer slitna lacker) och råkade springa förbi en variant på K-Rauta. Maskinen är roterande, 900-3500 RPM (max siffran kan skilja något, har ej de exakta sifforna i huvudet), modell vinkelslip och låg rätt bra i handen, dessutom var den inte alltför tung. Priset på maskinen var 495:-, någon som testat?? Har för mig att märket var "Best Tools", är dock inte 100% säker - bokstavligen sprang förbi ;) Mvh / Peter | |
|
Har också sett denna och funderar på att köpa. Variabelt varvtal och liknande en proffsmaskin såsom Flex eller Festool. Ingen som har testat denna? Vad kan gå fel med en billig maskin förutom att hållbarheten och ergonomin troligtvis är sämre? |
|
bustorp |
Kolla bara så att den har 14mm (tror jag) spindel så att det går att köpa tillbehör såsom stödrondeller osv. Motorn bör gärna vara på runt 1000w. Har själv en liknande som funkar kanon. Heter PaCe eller något liknande. Tror den är på 1200w. Livslängden är säkert inte som Flexen men när garantin gått ut så kan man nästan kasta den, så billig är den. Tror jag fick extra kol till min också. Gav 495:- på Karlssons. Alltid bra att ha något i reserv om inte annat. "Ödmjukhet inför kunskapen" |
|
Tack bustorp! Som sagt, de tillbehör som följer med i form av rondeller etc är väl bara att kasta och satsa på riktiga grejer istället. |
|
bustorp |
Minns inte vad som följde med. Vad det inte något lammullsliknande? Inget jag använder i a f. "Ödmjukhet inför kunskapen" |
bustorp |
Hör gärna av er om den finns kvar. "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
De finns kvar. Har kommit fram till att K-Rautas maskin"Best Tools", Karlssons "PaCe" och ÖB:s "ETC" verkar vara "samma" maskin. De är i sin tur en relativt naturtrogen kopia på en Makita-maskin. Är tillräckligt billiga för att testa och kasta (495kr). |
|
bustorp |
Så ÖB har en också...? "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
Är det någon som provat Julas variant? "Tomak" kallar de den och den ser lite annorlunda ut än de övriga. Länk Drive a better car, drive a Jaguar! |
|
bustorp |
Visste inte den fanns. Beställde den nu. Leverans v.35. Ska bli intressant att jämföra med dom andra. Om inte annat så ligger den som reserv i garaget. Använder den nog så länge garantin gäller först om den funkar. Tack för tipset, djk! "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
bustorp |
Allt för dom pengarna är värt att testas. Finns liksom inget att förlora... Har ni mer tips i den prisklassen så bara hör av er...eller köp själva. Vad har ni att förlora? 500 spänn? En halv helg på ett billigt ställe mot "din polervän för livet". No choice...... "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
| "En halv helg på ett billigt ställe" och "din polervän för livet"... Vad är det som skall poleras då ;). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.