|
|
|
|---|---|
| Min bil är törstig på glykol.. fyller på varje månad å då är den nästan helt dom i behållaren, undrar vad det kan vara för fel? Nu har jag köpt kylarcement på biltema men undrar om jag ska använda det eller inte? Vad kan felet bero på? | |
|
Jag skulle inte använda kylarcement, pga av risken att få värmepaketet igensatt. Kolla istället upp vart problemet är, om den läker i motorutrymmet eller om den tar in vatten i oljan, kan vara värmepaketet som läker med, men kolla upp vad det kan vara. Lycka till Mvh/Palle |
|
|
jag hade en läcka på e30ins kylare och hade inte lust att byta den så jag hällde i kylarcement, jag ville inte göra det egentligen men det var det bästa alternativet just då...detta var i november/december förra året och än funkar det bra...inget igensatt heller ngnstans, men det är ju klart att det kan ställa till med problem! min kylare läckte mitt på i ngn cell, konstaterade aldrig riktigt var utan bara att det rann vatten från den... MVH Johan K |
|
|
kylarcement är nånting som gud sänt ner till jorden för att bestraffa oss! använd INTE eländet! mycket stor risk att nånting kletar ihop så har du helt stopp i systemet. en kompis använde det och det slutade med att han skrotade bilen efter att toppen gått varm när kylaren hade kletat igen. Automat är bekvämt men helst med V8 muller |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
NEJ !!!!! ///MVH Hasso Länk |
|
Tack för tipsen. Blir att slänga den oöppnade flaskan. Visste inte att det kunde ställa till med så mycket skit. MVH //Nedde |
|
|
Kylarcement är gudarnas gåva OM bilen är gammal bara ska rulla några veckor till och man vill hålla igång den lite till innan skrotningen... En granne använde cement mot läckande vattenpump. Pumpen fortsatte läcka och stänkte över hela motorn, cementen stelande och det såg ut som man gjutit in hela motorn i ett block cement på utsidan :-) har aldirg skrattat så. Bara att ta fram betogborren och spetta fram motorn igen.... |
|
|
Kolla min bild i den här tråden, 4 innlägget. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.