AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
4.953

Nytvättad bil ger minst 10 HK

Sida 1 av 3
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
jaha, då var det långfredag vilket brukar innebära att jag gör storstädning inuti bilen. Har legat halva dagen inne i bilen med kompressorn och blåst den helt ren på sten, grus och damm. Kört med textiltvätt på alla vinterskor märken, konstigt nog var det mest på passagerarsidan och inte förarsidan. hmm... Sedan när allting var klart så körde jag på lite hårdvax på de svarta trälisterna inuti bilen. Nu har man en bil som i stortsett ser ut som ny inuti, kul när ändå bilen är 9 år gammal.

Men det lustiga är sedan när jag åker iväg i min nytvättade bil och tar en liten omväg innan jag kommer hem, så upplever jag att bilen går bättre, känns som det iaf minst är 10 hk mer i bilen. Är det någon annan som upplever samma sak, eller har jag fel?

sw
460
swe-boy
420D -15
Är nog mycket psykologi bakom det... det krävs runt 25hk för att man ska känna nån skillnad i en bil.. =)

i annat fall får man nog mäta upp det.
Hade du så mycket skrot i bilen att den känns påtagligt lättare/piggare sedan du städat den...? ;)

//Chrille
Ic
424
Icket
E61 530iA Touring -05 Carbonsvart //M
Men det är ju alltid så... har man gjort en förbättring av bilen oavsett vad det är så känns det som att den går 10 gånger bättre... ;)

så är det ju...

BMW4EVER!
---
Min E39:a: Länk
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Det är klart att en nytvättad och nystädad bil går bättre! Inte bara det dom blir tystare också! That´s it!
Hahaha ni är för dumma,klart att det inte blir nån skillnad bara för att bilen är tvättad.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
JOOOOOOOOOO snälla säg inte så!!!!

Ha ha jag tror på vårkänslor. :)

Min M3
Länk
klart som fan att bilen går bättre när den e ny putsad! :) de vet ju alla ;)

Mvh Tobias
Instämmer, klart en nytvättad, nyvaxad bil går bättre än en smutsig...

/Udo Dirkelsniff

Länk
Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
dasses -> Tror du att vi är tappade bakom flötet eller? Det är ju en psykologisk effekt av att veta om att man kör en skinande ren bil, inte att bilen faktiskt får 10 hk från ingenstans - lika lite som den får det av en ful skohylla på bakluckan...
Japp, en rejäl tvätt gör minst 10 hk. En vaxning ger nog 20! :D
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Den blir även snabbare med sommardäcken på :-)

La på mina nu i morse!

Sommardäck, tvättad inne och nyputsad ute måste den bara vara det snabbaste som finns.

Skönt, för då kanske den där idén om att byta bil äntligen försvinner (en liten stund i alla fall)

Fransosen
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Min blev snabbare i fredags när sommarhjulen åkte på. Bredare och större och förmodligen tyngre. Men snabbare blev den garanterat ;) Eller nja... Snyggare rå...
RAMMSTEIN: Ja det tror jag garanterat,efter att ha läst tusentals inlägg kan jag garantera att det är många som är duktigt bakom flötet.Sen behöver kanske inte Danielb vara det ,men många många andra
/D
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Club Alfa Romeo hade ett april-skämt en gång i sin tidning om att om man hängde påskfjädrar (?) under bilen så skulle det ge gynnsamma luftströmmar som skulle öka prestanda motsvarande 10 hk. Värt att prova kanske? Inte samtidigt som bilen är nytvättad dock...då kanske den skenar :D

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
..är tyvärr lite svårt med ironi på det här forumet ibland.
danielb: var det sista inlägget ironiskt?

/Udo Dirkelsniff

Länk
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
hehe ja jävlar.. ingen förstår nån sen när nån tycks förstå nån, så fårstår inte han. hmm eller?

BMDoubleVMthree Din dröm - min vardag

Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
dasses -> Förvisso finns det många som är duktigt bakom flötet här, men förmågan att uppfatta skämtsamheter, sarkasm och ironi hör ju faktiskt till intelligens också... men ta det soft nu, jag har också blivit lurad flera gånger av skämt, så vi är nog alla till mans lite knäppa. Varför annars skriva inlägg som danielb:s överhuvud taget...?
Klart som korvspad att en nytvättad bil går mycket snabbare och ger mer kusar det vet ju alla vi som är bakom flötet men har riktigt kul på forumet:))
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.