|
|
|
|---|---|
|
tvättade bilen noga idag! och upptäckte till min förskräckelse att båda dimljusen och högra halvljusen är spruckna på min e34, man blir bara så j*vla sur .... bilbesiktning om några veckor också..... ja ja det är bara att mecka igen. Någon som vet hur man smidigast byter halvljuset | |
|
Ta bort den lackade ramen runt njurarna och under lysena. Sitter med plastclips i hörnen och runt njurarna. Ta bort gallren kring lysena, sitter med plastsruv i expanderclips (stjärnmejsel). Insatserna sitter med clips runt en kulbult så om du bryter FÖRSIKTIGT mellan insats och plastram så släpper de... Inhandla nya och gör i omvänd ordning, passa på att smörja upp alla justerskruvar innan montering så slipper du plocka isär allt en gång till...=) ( Biltema säljer både halv och dimljus... 499:- resp 649:- ) Klart prisvärda... Mvh, Magnus. |
|
tvåtakt |
Ja, så gör man. Men köp några nya bussningar (innan du börjar) och nyp sönder skiten med en tång. Rekomenderas varmt om du har höjdjustering, som är extremt ömtålig |
|
ok! ska kolla på det lite närmare Vilken bussning menar du "tvåtakt" jag har den funktionen med höjd justering Hur är det med dimljuset måste man byta dom också före besikningen någon som vet? får man återbesiktning eller ej.. |
|
| Gör så att dimljusen inte lyser så ska det gå igenom. | |
tvåtakt |
Dom svarta ,som det är tre stycken av i varje strålkastare. Du bör även värma dom med en tändare eller liknande innan/undertiden du trycker dit dom. Grejorna blir ju sköra med tiden... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.