AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
776

Vatten under baksäte E30

Eliminator
Som rubriken lyder så har jag fått in vatten under baksätet på
min 2 dörrars E30.
Mestadels på höger sida bak (den sida utan balk).
Vattnet samlades vid dom 2 gummipluggar som kablarna går igenom karossen på på varje sida men ingen av pluggarna verkade otät eller sprucken.
Finns det andra vägar som vattnet har kommit in på.

Mvh / Anders

BMW Nothing else
Bu
72
Bunz
323Cpt - 00
Under baksätet eller under golvmattan framför baksätet?
Det läcker iaf in från bagageutrymmet på min, sen verkar det som att det rinner från det lilla rosthålet på insida av hö framskärm osså, men det är då till golvet...
Eliminator
Nej det är under baksätet inte under golvmattan...Mysko iaf...Funderar på om det kanske är pluggen iaf..
Det verkar då vara supertätt vart dom har skruvat i bältena.
Från bagaget verkar det inte komma eftsom det inte är blött på plåten mellan bagage och coupe.

BMW Nothing else
ho
86
hovang
318is -90
Jag hittade små rosthål på precis samma ställe på min 318is som annars är i det närmaste fri från rost. Undrar också var vattnet kommer från!
Eliminator
Hm......Bra fråga......Har kikat lite och har kommit fram till att det kan vara så att vattnet rinner in från dom smååååååå jä*la springorna som knappt syns.....Dom leder till hörnen i bagaget. Sen kommer det nog in lite runt bensinröret eller vad det är som löper genom mellanväggen...Ska ta lite våtrumms-silicon och täta runt gummipluggarna, bensinröret, dom små hålen och alla andra små sk*t-hål som det ev. kan komma ifrån.

BMW Nothing else
Pa
184
PalleM
316-98 Touring
Nej vad du än gör så använd inte silicon. Silicon mot metall är ej bra, då börjar det rosta ännu mer, använder du det så kommer du att ha mera vatten i bilen nästa år..

Mvh/Palle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.