AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.053

Slangpluggning turbo bmw e30 323a

Visa användare
152
Leon83
320IM-89 turbo
bmw 535 e12 turbo =)
slang pluggning!

* skall jag plugga slangen till vevhusventilationen och sen låta den ifrån ventilkåpan hänga löst eller sätta ett filter på?
* Slangen som går ifrån bromsservon och in i insuget?
* någon mer?
det ser ju lite anurlunda ut på en 323 än en 325a så någon som har några bra bilder eller info om hur jag skall göra!?

An
231
Andreas1981
M535i -86
540 M-sport -99

Plugga den som går in in i insugsgummit, filter eller burk på den i ventilkåpan och låt den till bromsservot va som den är.
(rätta mig om jag har fel)
Visa användare
152
Leon83
320IM-89 turbo
bmw 535 e12 turbo =)
okej så jag skall göra en anslutning till insuget för bromservo slangen då eller?
vevhusventilationen kommer jag skall sätta ett filter på.
hur gör jag med dom slangarna som gick till luftburken förut!? o sen sitter det ju någon graj där med 2vakumslangar i och en kontakt vad skall jag göra?

Visa användare
152
Leon83
320IM-89 turbo
bmw 535 e12 turbo =)
???

Visa användare
152
Leon83
320IM-89 turbo
bmw 535 e12 turbo =)
Nu är det lite det där med vakumslangar som är kvar är så osäker på hur allt skall sitta o allt annart är på plats så blir en provstart imorrn för o se hur det funkar! men om någon har lust o komma över o kolla om slangarna sitter rätt så vore det bra!
har pluggat en slang som gick till insugnings gummit ifrån bromsservon dom andra två från den sitter kvar!
sen vevhusventilationen har jag satt ett filter på.
sen var det någonslang som gick nerifrån(tror det är till tomgångsmotorn) och någonframifrån som satt ihop i ett T-kors och in i insugningsgummit förut det satte jag ihop så att det tog platsen där vevhusventilationen gick in förut funkar detta eller har jag gjort fel helt åt helvete!?
isåfall vad kan hända om jag startar bilen!?

Visa användare
152
Leon83
320IM-89 turbo
bmw 535 e12 turbo =)
schysst film förrästen! tänkte kolla med er lite som vet... det gick en grovslang till insugningsburken förut 8-10mm ifrån greneröret typ...vad skall man göra med den nu!?
och sen var det med den här kontakten som satt på burken förut 2kablar och sen var det en vakumslang ifrån fördelaren och en ifrån insuget...? vad skall jag göra med dom nu!?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.