|
|
|
|---|---|
|
jahapp då var det dags för mig, har nu suttit och läst och inget hittat. Bilen blir varm normalfort och stiger aldrig upp på rött dock går den lite över mitten. så nu tror jag att v-pumpen kan ha gett upp och att tempgivaren ej funkar . Både tillop och returslangen från termostaten/kylare är sten hårda. tycker mig sedan höra lite bubbel från expansionskärlet. Visst har min kära vatten pump haverearat.?? tilläggas ska dock att det inte läker vatten kring den och den känns inget glapp, samt bilen ryker inte, inge vatten i oljan. | |
|
Tycker det låter skumt att motorn inte blir varm om du tror att vattenpumpen är trasig. Termostat kanske om den går lite över mitten. Håkan |
|
| när min pajjade flög remmen av rullarna och slog sönder kylarfläkten och en annan rulle framtill imotorn | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är slangarna stenhårda när bilen går. har inte termostaten öppnat, kan vara en luftficka i termostathuset eller defekt termostat visst kan även vattenpumpen gett upp, prova först att lossa luftskruven närmast termostaten och se om det kommer vatten där när bilen går, annars fyll i fullt med vatten i luftningshålet. (termostaten öppnar inte om den inte har kontakt med vatten) Kolla i mekartipsen i GDS avdelningen ///MVH Hasso Länk |
| jag får javlar inte lös fläkten,vet att den är vänstergängad men den lossnar inte. om man står framför bilen visst lossas den medsols då. finnes det något jäkla knep. blir vansinnig | |
| mer än med skruvmejseln enliggt mektips | |
| nu kom den loss | |
| Kolla om fläktkopplingen fungerar som den skall, rätt så vanligt fel. | |
| Härlig arbetstid du har förresten :) | |
|
hur kollar man den ? arbetar man åt andra på dagarna så måste man ta sig tid när man är ledig. :) |
|
| dags att börja igen :). Är det något man bör tänka på innan man lossar Gen-remmens sträckning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.