AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.332

Sveriges/Världens underligaste M5 Touring står hos BMW/Solna!

Jag och Dandelue på forumet åkte förbi BMW/Solna runt halv två i går eftermiddag, på baksidan stod det en Diamantsvart E34 Touring med M3 E36 liknande front i hopskarvad för att passa, intryckt vänster framskärm, punka på vänster framhjul och såg allmänt ledsen ut, nyfiken som jag är i och med att jag kände igen regnumret TKO370 lite svagt "från en annons på mobile för ca 2år sedan, där jag sparade bilden", så kollade jag chassinumret men hajade inte till på M5 3,8 sedan numret GD63700 en 9302:a, "jag förväntade mig ett BL0xxxx nummer och kollade därför inte närmare in bilen mer en så.

Men bilen är mycket intressant är det en ombyggd sedan eller är det en Touring som av någon anledning fått en sedans chassinummer?

Tyvärr är det helg och bilen är säkert inlåst för att en närmare granskning skall vara möjlig.

Övriga fakta; registrerad i Sverige 20021210, tagen i trafik 20030715, 1ägare i Sverige.

Någon som känner till denna M5:a?

Mvh Stephan

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Det är något hopkok, den fanns på bytbil först. Den såg inte ut så från fabrik =) Troligen har en krockad sedan stått till tjänst med sitt chassinummer, varifrån touringkarossen kommer och om det är en riktig M5 touring kaross som det är byggt på återstår att se.
Någon har väl trott att en sedan och touring har samma chassinummerserie och att bluffen inte skulle synas, men det gick ju inte hem. Det är alltså inte fråga om en 892:a M5 touring, utan det är en "ombyggd sedan" om man säger så. Bör vara tämligen värdelös.

-M5 E34 Limousine register Länk
Öb
298
Öberg
BMW 325 -87
Hehe alltid kul att läsa om en del underliga bilar, verkar dock finnas en hel som är skummt modifierade på olika sätt...

Trist att folk råkar ut för att köpa dessa vrak, även synd att bilen förstörs.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.