|
|
|
|---|---|
|
Det gäller min förra 750iAL 1991. Stereon heter Proffesional C RDS. Det står "code wait" i displayen och apparaten stänger av sig själv efter att par sekunder. Jag har sökt och funnit att man skall låta bilen stå ett par timmar med tändingen på. Måste även radion vara på för att det skall funka? Det fungerar i så fall inte eftersom den stänger av sig av sig själv? Kanske någon som kan hjälpa mig? BMW CS #5139 | |
alain |
Hej JL Hoppas att det fungerar som jag förklarade i telefon MVH ((Alain)) --- varje beröring av bromsen är ett tecken på rädsla!!! |
|
Tack Alain! jag skall försöka prova under dagen. BMW CS #5139 |
|
| bra om du skrev svaret här istället för i telefonen | |
alain |
Code wait Det var för 3 år sedan, När radion tas i bruk eller när den varit strömlös skall kodnummer skrivas in. Ihöger display visas ordet CODE och fyra fält. Skriv in fyrsiffrigakoden med multifunktionstangenterna. Vid inskrivning av den siffran slokna det första fältet, därefter det andra osv. Av säkerhetskäl visas inte kodnumret. Om det inskrivna numret är korrekt startar apparaten och kopplar automatisk in radiomotagning. OBS!! Efter två felaktiga inmatningar blinkar ordet CODE. Efter tre felaktiga inmatningar visas ordet CODE WAIT. Under 15 minuter kan därefter inget kodord matas in. UNDER DENA 15 MINUTERSTID FÅR APPARATEN INTE GÖRAS STRÖMLÖS, STÄNG INTE AV STRÖMEN!. Om detta sker förlängs väntetiden 15 minuter. Om du har tappat bort rätt code till original radio till DENNA BIL, ring till BMW lämna in registreringsnumer och du får rätt code som tillhör DEN RADIO. Naturligtvis om den radio tillhör den bil fråm börja. Lycka till och skriv hur det gick. MVH ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Har nog inte samma bandare som du. bavaria professional c Slår på tändningen, slår på bandaren , det står code wait 4 sec, sedan stängs den av, har lämnat tändningen på. men vad väntar man på?.. ska den tändas automatiskt när det är "klart" ?? |
|
alain |
Om du har slagit fel code 3 gånger, det stor CODE WAIT, du ska vänta 15 minuter utan stänga av strömmen för kunna skriva ny code ingen. När du har gjort det, tryck på pilen visare längs ner på höger av radio för att registrera coden, om jag kom ihåg rätt, tryck på vänster pil. om det inte går, Du kan slå mig en signal: 0733-879068. ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
Har inte slagit fel kod utan bara stoppat i en "ny" bandare. Likadant med org bandaren som satt i när jag köpte bilen, guben sa att den blivit batteritorsk, efter de fick han inte igång den (code wait) Knäppte på tändningen och satte på bandaren, väntat 1½ timme. när jag gick ut nu och tittade så gick det inte längre slå på bandaren utan att stänga av tändningen. Då jag gjorde de så kom "code wait" igen och bandaren åkte rätt ner i kartongen för tillbaka färd till skojjaren som sålde den |
|
alain |
kan du slå mig en singal nu? ((Alain)) bromsningen är första tecken på rädsla !!! Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.