AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
427

Automatlådeproblem 525 TDS -94 fortsätter

ephmc
Har haft stora problem med ryck vid lågfart och stillastående. Blev bättre med nytt batteri men fortfarande problem ibland. Generatorn är ok och olja och filter byttes ifjol. Ser som mest troligt elfel eller renovering låda. Hur många elkontakter gå in i lådan. Har hittat en (den som bl a styr när lådan skall gå in i nödläge), men finns det fler, och i så fall vart? Om det är jordfel, sitter det nån jordfläta på lådan? Om det är styrkortet, vart sitter det? Tacksam för snabbt svar så jag kan kolla i morn! Trevlig helg alla BMW-ägare, oavsett om det blir på vägen eller i garaget! (för mig blir det både och)

Patric
Li
7
Lilltjejen
530iA Touring -93
Hej! Det verkar som om vi har samma problem, jag följer med spänning om det kommer några svar! Kan tyvärr inget av det som du undrar ;)...

Jag skall åka med min bil till en automatlåde meck som lovat att provköra bilen för att se om det är växellådan som behöver renoveras. Till saken hör att den totalrenoverades för runt två år sedan, den skulle hålla rätt många mil efter den renoveringen var det sagt!

Jag har även fått hjälp att kolla ev felmeddelanden från lådan, men den hade inget att klaga på =) så det verkar skumt, skall nog också skaffa ett nytt bateri och se vad som händer!

Lycka till till oss båda, men jag har inget garage...

Lilltjejen
är du säker på att det är lådan då som strular och inget annat
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
elektroniken till lådan sitter där du har styr enheten till abs och resterand vid torpeden på passagerar sidan under en svart kåpa syns då du öppnar huven
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.