|
|
|
|---|---|
|
ja just det,är det någon på forumet som har kört på sådana däck tillräckligt länge för att ha något åsikt om dessa däck ? Billiga är dom ju i alla fall. | |
|
Har inte provat dem, och hade inte velat heller... Man brukar få vad man betalar för. Har man inte råd att köpa någotsånär kända däck är det bättre att leta efter begagnade märkesdäck. (Min åsikt!) |
|
|
Undvik asiendäck även om det står Michelin på dom. Jag har sett ett test med "soldäcken" och då kom dom sist iaf. Iofs var det vinterdäck. Flåklypa |
|
| Har man inte så höga krav eller en sämre bil som kanske bara rullar få mil om året så kan det vara ett alternativ.Fast min kompis satte på cheng chong kalsong däck på sin endurohoj medans vi andra körde på Michelin och hans däck tog slut väldigt fort med cheng chongerna på! | |
|
Tycker inte att man ska snåla då det gäller däck, är ju viktigt både för sin egen säkerhet och andras i trafiken. Mvh/Palle |
|
|
Länge sedan denna tråd var uppe men vad jag vet så är sunny däcken väldigt stryktåliga och håller länge, bra för den som gillar att bränna gummi. Finns bla en Nissan Sunny GTR som har kört på dessa däck i 3500mil och dom är fortfarande godkända. Säkert inte världen bästa grepp men fungerar nog för dom flesta... Min sida Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag är inte något fan av asiatiska däck heller men till en gammal MB190E-88 som bara rullar oftast inte mera än 6 km om dan, så provade jag det kinesiska "högkvalitestdäcket" Goodride 600 195/65/15 a 384 kr st från Däckonline. Det var faktiskt en positiv överraskning, tysta icke spåriga och verkar hålla i bra har kört en 500-600 mil och för vardagsbilen så duger de utmärkt.Men på en BMW njet. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.