AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.046

angående innebackspegel

fu
101
furom
bmw 735 ia 87
bmw 733 ia 82
undrar om det är nån som vet hur avbländningen fungerar
det händer inget det ska väl vara automatisk ?????
om den ska vara automatisk är ju lätt att se, har du ingen "ratt" under spegeln så ska den vara det:D

//Danne
Länk

Länk
fu
101
furom
bmw 735 ia 87
bmw 733 ia 82
jo det sitter ett skjutknapp under men den verkar inte funka spegeln rör sig inte hur jag än ställer den
ok.. konstigt..

//Danne
Länk

Länk
Man måste ha minst parkeringsljus på för att den ska fungera.
Kan det vara felet?

Mvh
Fredrik
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Spegeln skall inte röra sig alls! Det är en sk. elektrochrome spegel. GLASETS (återspeglingseffektens) egenskaper ändrar sig, precis som när Du har tex. fotokromatiska glasögon som mörknar i starkt solsken :-)

Funkar likadant på ytterspeglarna, om man har det!

Om spegeln har en svart rund ratt som det står 0 o 1 på, och den viker sig när Du vrider ratten, är det INTE aut. avbländning. Om den däremot är tex mörkgrön eller mörkröd, och INGET händer när Du vrider 0 till 1, har Du Elekrtochrome-funktion. Likaså om Du har det "gamla" skjutreglaget!

Jag har just Elektrochrome på min bil, med den mörkgröna ratten :-)

/Anders

BMW - Luxus Hotel, Rote Lippen, Heckler & Koch...(auf der flucht...)

Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Hej Kraftwerk
Det finns faktiskt en variant av spegel som rör sig medelst en liten elmotor för att blända av. Den har ett skjutreglage i underkant, och skall vinkla ner sig när det kommer bilar bakom. Jag har själv haft 2 st 750 E32 med denna finess. Den elektrokromatiska kom för 1993, den andra modellen fanns innan dess.

BMW CS #5139
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
J.L:

Ja just ja...nu när Du säger det så... Du måste mena den tidiga spegeln som har skjutreglaget med den "stigande" skalan på, då? Eller hur? För den med endast siffror rör sig inte. Inte vad jag sett i alla fall...Fast den kan ju ha varit trasig förståts...

/Anders

Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Här är spegeln jag menar i min förra 750ia Länk

Egentligen vet jag inte om funktionen är så bra på denna typen, men rör sig gör den, och det ser lite mer avancerat ut än om man har en vanlig manuell :)
Min E38 har elektrokromspeglar inne och ute och det fungerar väldigt bra, men är väl förmodligen inte billigt den dagen det inte längre fungerar...

BMW CS #5139
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
J.L:

Ja, just det! Precis som jag misstänkte... Du har den med skalan på! Den är faktiskt med sober i sitt utförande än de med stora runda rattar i underkant, som min...

/Anders

fu
101
furom
bmw 735 ia 87
bmw 733 ia 82
det är den med skjutreglaget jag har går den på batteri eller nåt för jag ser inga kablar som går dit rutan bytt förstås
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Nej det finns inga batterier i den, det skall vara 2 st kablar som kommer under innertaket och går ner till spegeln.

BMW CS #5139
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.