AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
623

Ska man kunna ha nyckeln som är av fällknivsmodellen på en nyckelknippa?

Hej!
I den gamla nyckeln till bland annat E32 med ir-sändare som är utav fällknivsmodellen finns det en blank liten sak som man kan fälla ut, denna ser ut att vara en öggla för att kunna fästa en nyckelring i. Men när man fäller ut denna så följer även muttern med som man ska skruva ihop hela ir-delen med, vilket resulterar i att det inte går att skruva ihop ir-delen, eftersom att muttern hamnar för långt ut. (Svårt att förklara, men Ni som känner till nyckeln hoppas jag att förstår). Är detta ett tillverkningsfel på alla sådanna ir-nycklar som gör att det inte går att sätta på en nyckelknippa eller ska man stoppa i någon annan mutter på något sätt för att kunna fälla ut ögglan? Hur har Ni löst det ifall om det är ett tillverkningsfel?

Mvh
Fredrik
Beemer_Linkan
Jag begrep aldrig det där så jag körde med den löst i fickan utan nyckelring :)
Paap Reeder
... har irriterat mig svårligen på detta "fenomen" ty "nyckelfan" kostar närmare 1700:-.

Konstruktören måste haft "a bad day" när han ritade denna nyckel.

Jag kommer att tillverka en egen metallflärp som kan skruvas fast i både det inre och det yttre läget.

MVH /// Paap R
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag har en liknade nyckel till min Skoda RS, jag tror inte att det är meningen att man skall ha dom på en nyckelknippa alls. Det passar mycket bättre att ha den löst i fickan.

BMW CS #5139
tvåtakt
Ja, jag fick till det. Men jag kommer inte ihåg hur jag gjorde... Borrade jag ett extra hål? Jag vet fan inte hur,men det går att lösa.
Ja det där har jag också funderat över, en riktig idiotkonstruktion.

____
Reach the door with a breath and a scream.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.