|
|
|
|---|---|
|
Var nånstans sitter bränslefilter PÅ 325 coupe års 92.? | |
|
Bra fråga! Det vill jag veta med, för jag tror det kan behöva bytas på min. |
|
|
ha inte en aning om var det sitter nånstans. varför gömmer BMW sina grejer så för, på min föra audi såg jag den framför näsan på mig.=) |
|
|
Det sitter under insugningsröret, ganska trångt att komma åt men går ganska bra underifrån. _______ //Niklas |
|
| på 328 och m3 sitter det iaf under bilen på vä sid om vxllådan bredvid en balk | |
|
e36328i: Ja, fast på en 325 -92 (samt även 320 -91) som det frågades efter så sitter det under insugsröret. _______ //Niklas |
|
| Bara som en upplysning sitter det på E36 318IsC som på 328 o M3, på vänstra frambalken ungefär i höjd med skarven motor vxllåda. Vet inte hur det sitter på 325. | |
| Som Koni sa så sitter det under insugsgrenröret, är aluminiumfärgat och har en storlek som en liten Cocaburk ungefär och är absolut lättast att ta underifrån... | |
| jag är ganska korkad av mig så ja måste fråga VAR sitter insugsröret? | |
|
Om du ligger under bilen med huvudet strax framför där du har fötterna när du kör så har du bränslefiltret rakt ovanför dig! Det sitter som sagt lite illa till så det är lämpligt med gott tålamod! |
|
| går de att se från översidan? om man öppnar huven | |
| japp! ficklampa rekomenderas varmt | |
|
Det sitter så illa sett uppifrån att det är svårt att riktigt få grepp om var det sitter, men med bra ficklampa så går det! Tänk på att en tjej med små händer är toppen att ha till hjälp nu! Få henne att vara din hand från ovan när du jobbar underifrån! Större delen av arbetet underifrån blir nämligen med en arm åt gången! |
|
|
Glöm ej att byta bränsleslangarna som bränslefiltret sitter mellan dom brukar vara mjuka och ha svällt kostar inte många kronor! |
|
| men ja hittar inte de j-vla bränslefiltret från översidan....vad sitter precis över? sitter det i närheten av ratt stången? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.