AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.977

Extrem fin m3a!

Sida 1 av 2
Ti
124
Tim Strindeborg
Bmw M Coupe -00
Bmw 120d M-pkt -08
Länk

Tim
hampe m3
e ja den ända som bara tycker att alpina fälgar passar på en alpina?

Gillar starkt skinet ihop m estori blå.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Ja, originalfälgarna hade vart pricken över i:et.
hampe m3
håller m dig jakan, då hade den varit väldigt intresant, nästan farligt intresant.
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Och hur svårt är det att byta fälgar?
hampe m3
inte svårt alls,
nästa bil ja köper ska va precis så som ja vill ha den,annars blir det lätt att man sitter där me en ny bil o hela tiden dycker det upp nya sacker som man vill byta tillslut så har man kvitton på 50 000efter 2 månader o tänker fy fan va dyrt det blev.

(orginal fälgar tycker iallfall ja ska följa m en bil som en m3)
men smaken är ju som baken
Lagom Individual-snygg :)
Verkar vara tämligen prisvärd också.
sk
252
skinkan
M3 cab 98
535 dam-sport touring 07
bmw 645 cab 12v
730 95 e38
3,0cs 72
Nästan likadan som min.Tur att han satt ett ? efter sveriges finaste 99:a.För det är min(om jag får bestämma).

3x///M mångas dröm=min verklighet.
Bara en negativ sak med en mycket prisvärd bil som har gått väldigt lite och det är att den saknar nackstöd och över rullnings skyddet bak...vilket är konstigt med tanke på att det var en av dom sista bilarna
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Estoril är ju helrätt på E36, skinnet snyggt som f*n, och alpina en av få fälgar (vid sidan av bbs) som är snygga på en M3 förutom originalfälgarna
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
har dom rullat ut röda mattan eller?.. och barnet som komer springandes han inte har grus i nävarna.

BMDoubleVMthree Din dröm - min vardag

Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
skriver som en kratta..

och barnet som kommer springandes hoppas han inte har grus i nävarna.

BMDoubleVMthree Din dröm - min vardag

Tyvärr verkar det som den är importerad..

/// mstrutsen
Öb
298
Öberg
BMW 325 -87
Tycker också den "röda mattan" verkar skum.
Förresten nu är den ju vinterkörd =)
Pruta pruta, 200k för en e36 cab är dyrt.
mstrutsen: Vad är det för fel om den är importerad? Importerade bilar är bättre välbehållna än svenska i allmänhet + att man saltar inte i tyskland.
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
vad jag har hört så finns det bara 2-3 sv. sålda m3 e36 cabbar, varav en av dom köptes ny av Magnus Uggla 97-98. Så jag hade satsat på import! =)

(OBSsnack jag hört, vet ej om det är sant)
hampe m3
Makaveli, är det alltid så???
;)
Finns många fördelar m s-sålt, precis som att det finns många fördelar att köpa bil i tyskland, utbud är väll det ja kommer på direkt.

har aldrig haft en importerad bil men någon ska väl bli den första.
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Makaveli: Inget salt i tyskland?! Såg 10-20 "saltbilar" när jag åkte genom tyskland i januari, men vad som öste ur sig kan ju varit något annat än salt iofs. Men det var sådana kulor som användes i sverige förut och kanske används än.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Pelle: Jag vet inte hur många E36 M3 cabrioleter som såldes nya i Sverige, men här är en av dem (Magnus Ugglas gamla närmare bestämt :): Länk

I många delar av Tyskland saltas det friskt, men klimatet där skiljer sig från det svenska så korrosionsprocessen går inte lika fort som här.

/Masten

"En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW"
Ha hade en svensksåld m3-98 ingen cab men den var estorilblå iallafall, nån som vet antalet sv-sålda m3or från 98 ????
Uggla köpte faktist även en Estorilblå m3 cab 97 men ganska snabbt efter leveransen av den så beställde han även en 98. I augusti 98 bytte han in den blå:a och hämtade den cosmossvarta.
Det fanns 2 beställningar av m3 caben 98 men av någon okänd anledning så blev det bra en levererad som för övrigt blev sverigest sista sålda m3 e36.

Det såldes ca: 2-3 st 3,2 cabar 1996
1 st 1997 och 1 st 1998 så att dom växer ju inte på träd direkt... lite off...vet att min gamla ska säljas snart....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.