AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.952

Var sitter bränslefiltret på e30

Te
33
Teddan
318 IS - 90
jag har sökt bland inläggen men inte hittat något om vart bränslefiltret sitter på en 318is-90.

vore tacksam för svar då min bil har börjar rycka under de kalla vintermånaderna.

MVH

Teddan
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Om det sitter på samma ställe som M40 så sitter det på vänstersidan i motorrummet under bromsservot, ungefär.
Te
33
Teddan
318 IS - 90
okej, tackar, jag ska kika efter där...

Teddan
det är lagom skoj att byta :) bytte på min e30 för ett tag sen och dummare placering får man ju leta efter :) min förra e30, 320 med motronic hade filtret smidigt satt under bilen strax framför vänster bakhjul, är det motronicbilarna som har det så eller bytte dom placering med ngn årsmodell?

MVH
Johan K
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Framför vänster bakhjul. Så är det på alla E30. Såvitt jag lärt mig.
På min 320 87:a sitter filtret undre bromsservot. I motorrummet.

Mvh/Berbel
Te
33
Teddan
318 IS - 90
hur ser filtret ut?

jag har kikat i motorrummet på min bil och där sitter något som ser ut som ett filter under bromsservon.

lustigt att bmw sätter filtret olika på deras modeller som i övrigt är ganska lika.

jag hoppas bara att jag får mitt filter imon så jag förhoppningsvis slipper ryckningarna snart =)

Teddan
Ri
5
Riico
325im -88
min e30 har precis som stavros säger framför vänster bakhjul lite svårt o se om man tittar fort men sitter där uppe lite halvgömt
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Det är på sexorna det sitter under bilen. På M40 sitter det i maskinrummet under servot.
Teddan, jag skickade en bild till Dig.
Om det inte ändrades när bensinpumpen flyttades till inuti tanken? Min har bensinpump framför v. bakhjul, och filter i motorrummet.

Bilen:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.