|
|
|
|---|---|
|
Ska ta ur motor, låda och bakaxeln ur min 528i -83 och undrar om någon vänlig skäl har infon om det eller scannat Haynes boken, nåjja lite tips behövs, har aldrig rört en BMW förut typ ;) Även sidor på internet som beskriver det är intressant. | |
|
Japp jag har nyss köpt boken , vad vill du veta BROMAN |
|
|
Här kan du ladda ner nästan hela Haynes verkstadshandbok på engelska Länk Per L |
|
|
Här kommer länken där du hittar alla kapitlen! Länk Per L |
|
| heenke> Vad står det om urlyftning av motor? | |
|
Hmm ska hämta den o kolla den ligger i garaget, hör av mig sen,, mvh broman BROMAN |
|
| vad vill du veta ang motor demonteringen? | |
| jimbooo> Allt typ, har aldrig skruvat ur en motor så det skulle kännas bra om hur man ska göra och är lite för snål för att köpa en Haynes bok ;) | |
| Låna en bok på bibblan annars, de brukar ha haynes, annars kan de nog fixa fram det, | |
| de har ingen här i stan :( | |
| Här fixar de fram allt de inte har på ett par dagar, det tror jag att alla bibblor kan göra. Hör med dem igen om det inte löser sig | |
| med eller utan vxl lådan på? | |
| jimboo> både och, eller vilket är enklast? | |
|
enklast är nog att ta ut den utan vxl lådan.. skit i haynes med sunt förnuft får du ut den lossa den från avgasystemet vid grenrören samt avgaset under bilen. ta o lossa den den vid kardanen, skruva av vxl lådan med torxen, använd 1-2 förlängare på spärrhandaget.. sätt domkraften under vxl lådan o sänk ner.. Motorn, loss med kylaren lmm o alla kablarna, ta kablen från data boxen i handsfacker koppla loss o tryck framåt, väck med gasvejern o lite annat , lossa den från motorfästena soppaslangarna m.m.o lyft upp |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.