|
|
|
|---|---|
|
Kanske ett bra tillfälle för den som inte orkar vänta.. Silver och leverans 1.a april.. begärt pris 302.000, kan kanske prutas till 300k jämnt.. Tillägg: känner inte säljaren och skall inte heller köpa den. Bara ett litet tips till ev. spekulanter. För övrigt: Glad Påsk! | |
|
Men herre je.. hur svårt skalldet vara att bifoga länken.. : (( Länk |
|
| Tänk på vilken dag det är!! FÖRSTA APRIL.....Lång näsa månne?? | |
|
Den normala handpenningen hos en bilhandlare är väl 10%, det borde väl rimligtvis vara högre om bilen är beställd efter särskilda önskelmål. Bryter man ett sådant kontrakt får man väl räkna med att bränna minst 10%. Jag ser det som rimligt, hur lång är min näsa nu? //Stenback |
|
|
Lägger man handpenning nuförtiden?. Det var inte tal om det när jag beställde min 1:a. David |
|
|
Vad är det som säger att denne person betalar listpriset för bilen. 7-10% rabatt är inte ovanligt. ___ BMWCS #5157 |
|
|
Precis. Han fick no närmare 10% rabatt och då kostar det inte honom något. /Fredrik Swärd |
|
|
Jag var med en bekant till Bilia och kikade på en ny V50. ( min bekant skall ev. köpa en ny "andrabil", en V50 ell. A3 Sportback är visst frågan..) och de reosnerade om utrustning och pris. Kort sammanfattat erbjöd säljaren 5 % rabatt rakt av. Enl. honom var marginalerna hårt pressade och rabatter typ 10 % på en populär nybil var bara att glömma- det vill säga om man inte har någon form av avtal som arbetsgivaren tecknat och att använder bilen i tjänsten. |
|
| Någon vet ungefär hur stor marginal handlarna har på nya bilar? | |
|
Jaken: Det skiljer sig frän märke till märke, men generellt brukar man säga max 13% på "grundbilen" och minst 30% på extrautrustningen. Sammantaget alltså i runda slängar 20%. Men detta kan skilja ordentligt mellan olika märken, som sagt. //Chrille |
|
| Det var inte mycket med 13%, speciellt med tanke på att medelsvensken köper en bil med komfortpkt eller motsvarande, mvk och v-hjul. | |
|
På BMW brukar man kunna förhandla fram 8-10% både på bil och utrustning. Dock får man inte rabatt på paketen. /Fredrik Swärd |
|
| När jag köpte ny BMW senast så fick jag 8% rabatt på bil, utrustning och paket. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.