|
|
|
|---|---|
|
Hej på er alla, Har en fråga kring bakaxel till E30 320. Min bakaxel börjar ge med sig och jag är på jakt efter ny klump. När det gäller utväxling så undrar jag om det skiljer något mellan 320/325? Funkar det att sätta dit en från 325 finns det för och nackdelar med detta.. Jag har en 89 320 hur långt ner i årsmodell respektive upp kan jag gå om jag nu får fatt på någon? Om du som läser detta har en bakaxel liggandes som är OK så är det givetvis oxå intressant.. //Nicklas | |
|
Vad är det för fel på den du har nu? Bilen: Länk |
|
|
Den tjuter som tusan vid vissa hastigheter och vid gaspådrag, var hos en mek som sa att det var bakaxeln som börjar ge med sig.. Bilen har gått 24500mil i ganska normal körning. Är det vanligt att dom ger med sig?? //Nicklas |
|
| Jag har en klump till en 318i -89 om den passar... | |
|
Sök på forumet ang. missljud i slutväxeln/diffklumpen. Det är ganska vanligt med missljud på dem. Dock så brukar de inte gå sönder för det. Vet iofs inte hur illa din låter. Prova byta olja, och kolla upp stödlager och sådant. Bilen: Länk |
|
| Vilken utväxling har du på den (318 -89)? Bör stå på själva klumpen... | |
|
Vilka lagar är viktigast att byta för att komma tillrätta med missljud Carl L? //Nicklas |
|
|
320 och 318 har samma utväxling, 316 lite högre, 325 lite lägre och själva klumpen är större/kaftigare men alla E30 ska gå att använda. Mycket billigare/enklare att köpa en begagnad än att renovera. |
|
Lundqvisten |
Finns en Castrol ZF olja (någonting) som tager bort oljudet omg..används till bl.a M5 m.fl |
|
Låter som det är värt att pröva.. 1.Byta olja. 2.Kolla över stödlager. //Nicklas |
|
Lundqvisten |
Kiryu: Testa med att byta ut bakdäcken, en del däckfabrikat tjuter som attan vid ca: 70-100 km/h Värst låter det om skräpdäcken "Hangkook ventus" de tjuter vid 70km, låter precis som en bakaxelklump som håller på att skära i lagrena. |
|
Tja kanske värt att testa ska ju ändå lägga på sommar sulorna i helgen så helt klart ett bra tips.. Brukar dessa missljud öka då däcken slits? //Nicklas |
|
Lundqvisten |
Helt rätt, brukar höras mest när de blir gamla och hårda. |
|
Hej på er alla, Då var det dags att ta sig an ett bakaxelbyte, blir dock till att lämna in det för detta byte. Jag tackar er alla för era goda råd till trots. //Nicklas |
|
teposen |
Hur mycket gick det på? Min bakaxel skar precis.. Är på jakt efter en ny.. Är det bakaxeln eller bara en ny bakaxelklump jag behöver? Det skrapar typ varje sekund @ 50km/h och bilen går grymt hackigt. Innan detta ven det rätt mycket om det också. |
|
någon som vet vad man ska betala för en som sägs vara en schysst bakaxel, klumpen resp. hela bakaxeln? Mvh Simon |
|
|
Från 1000-1500 för en obromsad och från ca3500 för en bromsad tycker jag mig ha sett. Går säkert att hitta billigare också. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Ja ca 1000kr är ett bra pris... Lycka till. //Nicklas |
|
E30_320i |
Kiryu jag har det du Behöver!" Komplet Bakaxel 320 Bra skick Har både diffad o original klump Till dig 3000kr! Bussgods= Efterkrav |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.