|
|
|
|---|---|
|
Halloj! Jag skall ta och fixa till min ena spindelled (kanske lika bra att ta båda när man håller på, de borde ju slitas lika kan man tycka) Däremot, en fråga som killarna på verkstaden inte kunde svara på (och inte jag ännu heller då jag inte har bilen tillgänglig på lyft) är ifall det endast är spindelleden som skall bytas eller om det är hela länkarmen... Jag har för mig att det är beroende på ifall man använt M3'ans eller vanliga 3-seriens teknik, M3'an är man väl tvungen att byta hela armen har jag för mig? Någon som bytt spindelled på B8? (Kanske är lika på B3'an också?) /Marcus Bmwcs# 4680 | |
|
På b3an så e d samma som sitter på 3-serien. Hela armen byts. Bytte häromdan. Byt på båda sidorna så slipper du nå mer besvär. Ca 1800 styck. mvh Mattias |
|
|
Aah, däremot är skillnanden mellan våra bilar att din är en E46 och min E36, då skiljer det antagligen på om man byter enbart spindelleden eller inte... Men annars, sant, tror det är bäst att byta båda samtidigt. Jag kommer ihåg att Jürgen på JWR talade om att byta till M3 E30's länkarmar av alumninium. Han rekommenderade verkligen det, någon som vet något om fördelar eller nackdelar? /Marcus |
|
|
på e36 kan man byta spindelleden löst, jag har gjort det på min... MVH Johan K |
|
|
Hela armen ska bytas, det är standard 328 arm. ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
|
Tackar för infon Alpina B8! /Marcus Bmwcs# 4680 |
|
|
Man kan iofs byta spindelleden löst, men av tidsskäl byter BMW verksataden hela armen (arbetskostnadsökningen överstiger den vinst man gör på att byta enbart leden) ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
|
jo det går ju klart snabbare att byta armen än att ta loss armen och byta leden...men jag tänkte mer på att jag inte lämnar in sådana enkla grejor till verkstad, utan skruvar själv :) MVH Johan K |
|
|
Nu äntligen är arbetet gjort på Novation i Uppsala... Spindellederna byttes separat, det är som konstaterats tidigare standard-leder från 328, så det går att dra ur och byta.. Det gjordes dessutom mycket billigare inkl. arbete än vad det skulle kostat att byta hela armen, passade då på att byta höger också, den lär väl ge med sig snart ifall vänster lagt av nu... /Marcus Bmwcs# 4680 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.