AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.527

Fronten och Motorhuven

Pe
2
Peja
Z3 Coupé -99
Jag köpte en Z3 Coupé 99 2,8L i vintras och då såg jag att kofångaren fram inte satt 100% på plats borde justeras lite. Jag talade med den förra ägaren och han sa att de hade varit så när han körde den med skulle tydligen vara ett fäste som var trasigt. Är de krångligt att ta loss fronten?

Motorhuven skulle även den behöva justeras lite, glipan mellan övriga chassi och motorhuven är aningen större på ena sidan än den andra. Finns de något lätt sätt att justera motorhuven lite grand på?

pe
554
perf
320xd e91 -09
Låter tyvärr som att din bil är krockskadad.
Pe
2
Peja
Z3 Coupé -99
Kan låta så kanske men de är den inte redan undersökt av BMW samt tidigare ägare.
pe
554
perf
320xd e91 -09
Hur blev motor huven sned då? Knappast från fabriken.
hampe m3
mkt möjligt att ja missupfattat totalt, finns väl presis som på e36 i fronten 2 st låsanordning till huven som man kan späna så glippan blir lika stor, eller e det på den andra leden??
Lundqvisten
Låter onekligen misstänkt med stora glipor, kolla så att den ej är smälld. Be att de mäter upp bilen. Att den förra ägaren intygar att den ej är smälld betyder ingenting alls, be att få ett skriftligt intyg från en karosseriverkstad på att bilen ej är skev.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.