|
|
|
|---|---|
|
Precis som frågan lyder så undrar jag hur man tar väck mätarhuset på instrumentpanelen? Har mina misstankar men vill va säker på hur man tar väck den så man inte förstör ngt i onödan! Tacksam för alla svar! Mvh// Cruise | |
|
På min 316 e36 är det bara två st skruvar som håller mätarhuset..(+ngra sladdar bakom mätarhuset) De sitter ovanför mätarhuset, om du känner efter så känner du säkert två st skruvar övanför mätarhuset (dock INTE på ovansidan på instrumentpanelen) Utan i öppnigen där mätarhuset sitter. Efter att jag hade skruvat loss dem så var det bara att dra och fippla lite! :) |
|
| Det kan också underlätta att ta bort panelen "ovanför knäna" i fotutrymmet. Då kan manlåta en hand glida upp bakom instrumenthuset och putta ut det, när skruvarna väl lossats. Det jag är lite osäker på är om ratten förhindrar att man lirkar ut instrumenthuset, kanske klarar man sig utan att lossa ratten. | |
|
OK, tack. vet ni om det sitter några kontakter där bakom till huset, för mitt mätar-hus slutar rätt som det är att fungera. sedan så när man kör över en ojämnhet eller ngt så kan det börja funka igen. Känns som en kontakt som hoppat ur eller ngt. Mvh// Cruise |
|
| Ja, jag har för mig att kontakterna sitter på baksidan. Det kan vara så att det finns byglar på kontaktdonen som måste lossas för att kunna ta bort kontakten, men jag är lite osäker. | |
|
Det finns tidigare trådar i detta ämne. Men helt rätt. Två st stjärnskruv å sen e det bara att dra ut det. Använd nåt vinklat tex en möbelvinkel för att dra ut instrumentet. Kan sitta rätt hårt. Och mycket riktigt. Kablarna sitter med bygellåsning. Med en liten spärr man får trycka in. Mvh Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.