|
|
|
|---|---|
nosen |
320 e36 med m20b25 (325 motor?) Funkar detta,v et att det inte är lagligt eller borde gå igenom bes men en besiktningsman kanske inte är så uppmärksam då båda är 6:or ? Kanske märker en viss skillnad i motor men... |
|
Ska du lägga i en motor från e30 i din e36a?? Eller menar du M50B25 motorn från e36? ///Tobbe |
|
nosen |
SÅ hette den :) Visste att jag skrivit något knas. Ja jag menar M50b25 från e36 325, Funkar det att stoppa den rakt av i en e36 320? Dessutom har jag väl råkat lägag tråden i fel forum? |
|
Det passar kanon, men du bör ju ta motorelektroniken från 2,5an också.... ///Tobbe |
|
nosen |
Underbart, lite billigare försäkring på 320 men mad samma motor som 325 :) Man kanske skulle rentav leta rätt på en 328motor? Eller ser den inte alls ut som en m50b25 ? |
| Chansen är betydligt större att dom ser det än om du slänger i en m50b25 | |
nosen |
Då kör vi på M50B25 då... ;) tackar. |
|
Är det inte nästan dyrare att slänga i en m50b25'a än skillnaden i försäkringspengen? För det skiljer väll ändå mer än bara motor 320 o 325 emellan? |
|
|
Bunz: Jo det är det förmodligen på mig skilde premien ganska så mycket 320/325 rörde sig iallafall några 1000 lappar helåret. men man kan ju vända o vrida på det där såsom kortsiktigt o långsiktigt mm 320`n Har en annan utväxling på 3:45 mot 3:15 som 325an har så den blir ju lite rappare där. Är man fäst vid sin bil också så kanske man inte vill byta till sig till en annan. |
|
|
Det enda som skiljer är att 320'n har lilla bakaxelklumpen med 3.45 i utväxling som sagt, annars är resten samma. _______ //Niklas |
|
|
Hur är det på bromsfronten då? Har för mig att 320 har solida skivor fram med mindre ok än 325, men jag kan ha fel... På mig skiljer det 10000kr i försäkringspengar per år, men sen skulle det juh kosta mig mer än så att byta motor bara av den anledningen att jag skulle behöva lämna bort jobbet :D Så jag kanske är diskad från diskusionen :S |
|
|
320-323-325-328 har likvärdiga bromsar (ventilerade), 316-318 har klenare (solida), M3 har större... Om du kan få tag på en bra och hyfsat billig M50B25 så släng i den. Ingen j-vel som kollar det vid vanlig besiktning... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.