|
|
|
|---|---|
| Har tänkt att köpa/importera en BMW E46 Cab. Vill att den ska ha DSC och skinnklädsel samt klimat och stora navigatorn. Vilken model och àrsmodel borde jag fà för runt 200000:-? | |
| En 316 Cääb borde du få | |
|
Du borde kunna hitta en 325 ev en 330 (beror på vad du menar med "runt" 200'). |
|
|
En 325/330 blir inte aktuellt för runt 200' (prisintervallet 185'-215') om du ska ha stora navigatorn. Då blir det 325 "snik" med >10000 mil på mätaren i såna fall. Jag skulle definitivt ha satsat på en fin 323i cab för det priset. OK du får bara 4:3 navin men då kan du istället koncentrera dig på ett fint välskött lågmilat exemplar. 323-motorn är enligt utsago bättre än 320. |
|
|
Jag kunde köpt en 330i cab i höstas för 210.000:- färdigprutat. Den saknade dock navi. Kan du klara dig utan navi kan du säkert hitta en 330 för 220' färdigprutat (ej annonspris). Kanske priserna stiger något nu när våren närmar sig. Måste du verkligen ha navi? Skaffa en PDA eller en just mobiltelefon med GPS/Navi (typ Sony/Ericsson 910 tror jag den heter). |
|
| En Palm + gpskit kostar 2500kr på www.komplett.se så köper du en bil utan navi =) | |
|
Klart du ska ha navi......en riktig och inget skämt leksak, som att jämföra en korv på macken mot en tre rättermiddag, det ser mycket bättre ut om inget annat!! ;) Fast smaken e som baken....vissa föredrar korven istället för middan!! :) Vi syns på vägarna till våran alla kära BMW freaks You dont have to die to go to heaven, drive a BMW!! |
|
| Det var någon här på forumet (LME?) som fick släppa sin 330 cab-01 för ca 210 kkr ifjol om jag minns rätt. Jag tror inte priset stigit till i år trots att det är vår och suget är större. | |
| Tillägg: Min värdering syftar inte på bilar som har gått 1500mil utan snarare 7-9000mil. | |
|
jaken: Den billigaste 330Ci Cab på blocket ligger på 245' och den har inte navigation och är en -01 med 8500 mil på mätaren. Kan faktiskt tänka mig att det är rätt många spekulanter på denna typ av bil just nu och att det blir svårt att pruta några jättesummor om man inte köper ett ras. |
|
|
jaken, visst hade LME lite svårt att avyttra sin 330 cab och kröp ganska lågt innan bilen blev såld. Blev lite sugen på hans bil som verkade riktigt fin. Crisse, mdredfox8 tänkte importera så det är bättre att kolla på mobile än blocket. Men jag tror inte det är omöjligt att hitta en fin 330 cab för ca 210.000:- i Sverige om man letar lite. Fler annonser kommer innan våren är slut. |
|
|
Jarls i Helsingborg har en 330 cab för 239.000. (ej navi) |
|
|
Många har nog tagit i lite extra i prissättningen eftersom det är högsäsong för cabbar nu, men många kommer nog att få krypa till korset och sänka priset då köpsuget sjunker när vi kommit lite närmare sommaren. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.