|
|
|
|---|---|
Charlie |
Hej, nu ska jag vara lite jobbig igen. Jag har nu beställt bilen och undrar vad det är för extra kostnader som kan tillkomma vid leverans? (registreringsavg. skrotningsavg...och allt annat kul) Sen undrar jag, kanske lite löjlig fråga men kommer bilen fulltankad, med tillräckligt spolarvätska och alla andra vätskor som kan finnas eller blir det par tusenlappar även där? Verktyg som man ska ha till bilen, vad köpa? reservgrejor? Det var nog allt för den här gången... i juni kommer det att stå ägare till en BMW 325i under mitt namn...coolt:))) just nu är det grön militärcykel som gäller:( |
|
Som du nämner samt att skatten kommer på dörren efter nån vecka. Ang full tank: beror på vad din ÅF har för rutiner men dom brukar ha 5-10l i tanken vid lev samt full spolarvätska av erfarenhet. Be säljaren att full tank ska ingå? BMW har ett förnämligt verktygsset som sitter i en lucka~inuti bagageluckan, ovankant. Fullt tillräckligt. Det jag kompletterat bilen med är textilmattor, gummimatta i bagageutrymmet samt en BMW reservdunk, rund som man fäster i reservhjulet. Då ligger den inte och skräpar i bagageutrymmet. Grattis! Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Kostnader som tillkommer skall väl handlaren betala. Full tank kan du ju be handlaren om. Tror inte att BMW skulle skicka ut en bil utan olja och spolarvätska. Du har ju köpt en ny bil och fått ett pris, alltså inga tillägg.. När jag köpte var handlaren smart, lite mer än halv tank. Tillräckligt för att man inte skall klaga men ändå ca 250 -300 billigare för honom. |
|
|
Ska du köpa på bilfirma eller import? Har jobbat på bilfirma (saab/opel i jönköping), när en helt ny bil skulle levereras, tankade man bara i så att lampan inte lyste. Mycket snålt!! Köper man en helt ny bil, borde företaget bjuda på åtminstone halv tank. Olja, spolarvätska mm är fyllt. |
|
Charlie |
Hur mycket bensin är i är väl inte så viktigt för mig. och skulle algrig komma på tanken att fråga om sånt det var bara nåt jag undrade över. Nåt jag är mer orolig för är de "gömda" extrakostnader som kan dyka upp. På BMW postod de att allt ingick men vad jag har hört så stämmer inte det. vill inte uppleva "men det var inte det vi tänkte på". Var köper man reservlampor, säkringar osv... finns det färdiga kitt att köpa? Ska på utlandssemester och dit jag ska vill snuten gärna jävlas med en och frågar efter sånt.. |
|
Va faan Charlie är du helt tafatt...lampor och säkringar säljs på varje mack och biltillbehörsfirma. |
|
Charlie |
tack marin, det var inte det jag tänkte på :) undrade om det fanns kitt med allt dvs ala lampor, säkringar och tjafs...göra det smidigt:) har hittat det nu iaf. ibland frågar man bara för frågans skull... |
| Jo, men ska du köpa helt ny bil, tycker jag att du ska kräva en del. Full tank ex. Lamp/säkrings kitt bjuder dom säkert på om du bara frågar, vänligt men bestämt. Ett sånt kitt kostar inte mycket för dom, men en ny bil kostar en hel del för dig. Kräv så mycket som möjligt. Det skulle jag gjort...Stå på dig,annars gör nån annan det. | |
swemho |
Charlie jag köpte min ny jag fick fulltank då, köp låsbultar till (150-200 kronor), det gillar försäkringsbolagen också. BMW Servicen som är fri gäller bara motorolja och bromsolja, förutom under nybils garantin när de byter allt utan extra kostnad för dig. Sen det du säkert hört om är BMW Service Jour, det är bullshit fick jag lära mig, det gäller i stort sett bara om du kan bevisa på telefon att felet beror på att du har fått ett måndags exemplar och inte på dig |
swemho |
Motorolja, spolarvätska var fullt på min bil bromsoljan var kollad, de gör ju en "service" av din bil innan du får den, ivarje fall gjorde de det av min |
|
På min senaste bil fanns låsbultar på plats, vilket det säkert också gör på din. Det enda jag kunde anmärka på denna gång är att förstahjälpen väskan som skulle finnas på plats enligt standardutrustningslistan saknades. |
|
|
--> Freude am Fahren Samma här, det fanns inga plåster i min kärra heller. Förbandslådan skall tydligen sitta under passagerarstolen, i Tyskland är det lag på detta vet jag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.