|
|
|
|---|---|
|
hej.. Nu är jag klar med mitt grenrör som jag har TIG-svetsat i svartstål(tryck kvalite) jag undrar hur man ska göra med insidan av rören, jag har tänkt slipa ur dem för att få bort kanter och skit.. ska man sedan måla/ytbehandla insidan? utsidan har jag tänkt blästra och måla med någon grenrörsfärg och linda med avgasbandage.. ska jag måla insidan också? man vill ju inte ha någon skit som låssnar och far in i turbon..=) Kom med tips snälla!! P.S. jag vill inte skicka röret till södra sverige på nån ytbehandlig som kostar flera tusen!! =) | |
|
Tror det är större risk att ngt lossar om du målar den inuti. varför ska du måla utsidan om du ändå ska linda med avgasbandage? Allternativet är ju att du lämnar in hela grenröret på coating... Marcus Kylén marcus@m-tec.se www.m-tec.se |
|
|
vad kostar coating och var kan men fixa det? hur har ni gjort med era grenrör? rostar det inte mycket om man inte lackar det nå? ///Johan |
|
|
"RaggarGunnar" så länge du använder bilen någorlundra ofta så rostar det inte av att det blir så varmt där.. visst det kommer ju men inte mycket och inte fort. Liten fråga bara.. när du ändå TIG-svetsade. varför körde du inte rostfritt för ? |
|
|
CDrom: för att jag var för snål.. rostfria böjar kostade ca 90:-/st medan de jag köpte kostade 22:-/st... det straffar sig nog i slutändan att vara snål.. =) men men.. det var ju mitt mitt första grenrör!! nästa blir rostfritt.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.