|
|
|
|---|---|
|
Nån som vet om en kam från en Alpina b6 3,5 (m30) passar i en Alpina b6 2,8 (m30)?? Mvh Jocke www.frid.cc "If Racing were easy it would be called Golf" | |
| Det borde den göra tycker ja utan problem! | |
|
Men 3,5 har ju motronic och 2,8 LE-jetronic.. Men det kanske passar ändå..? Mvh Jocke www.frid.cc "If Racing were easy it would be called Golf" |
|
| Kammen borde passa oavsett sprut! Försöker få igång min pdf-lista med artnr på Alpina delar, men datorn hänger sig bara hela tiden! Har funkat förut, så jag kan inte kolla om det skiljer dem något åt direkt!=( | |
| Det sitter inte samma kam i B6 2.8 och B6 3.5. Dessutom finns det 2st olika kamaxlar för B6 3.5. 1 för B10/2, 3, 5 och 6 motorerna och en för B10/4 motorn (som är en BMW orginal kam från bl.a 535i E28 & E34). | |
|
Men frågan är ju om motorn kommer att gå bra med en kam från en 3,5 (utan kat). Kanske bara är att köpa och prova...=) Mvh Jocke www.frid.cc "If Racing were easy it would be called Golf" |
|
|
Är det inte samma gradantal på 2,8 och 3,5 ej kat kamaxlen...dvs 280* ? Jag hade inte annvänt mig av orginal alpina kam om jag vill ha mer effekt utan sattsat åtminstånde på en motorsport kamaxel. ögna lite här Länk så tror jag du hittar den mesta infon du söker! Kam kirrar du här Länk /Pelle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.