|
|
|
|---|---|
|
Hej, Efter många om och men fick jag äntligen mo "Fård" såld så nu letar jag riktig bil ;-) Jag har en liten fråga ang hur man går till väga om man tex anlitar Eurotransport.. Hur löser man det med "briefet" ? Måste man skicka ner sitt pass för att bilfirman ska kunna registrera mig som ägare ? Jag har läst importguiden men inte hittat något + att jag har sökt här på forumet.. Likaså undrar jag om hur man löser det med kvittot på betalningen ? Faxar dom det ? Lägger det i bilen ? Förra gången jag importared bil så fick jag ju legitimera mig på Zulassungshtelle (Stavas det så?) Hur löser man det här smidigast ? Mvh Jimmy | |
|
Kvittot på bilen brukar faxas + org. läggas i bilen. Briefet brukar skickas per post + faxas. Man får faxa ner en kopia på passet så de kan regga bilen på dig. M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Tack för svaret.. Glad Påsk !! Mvh Jimmy |
|
|
Detsamma Jimmy! M V H Stephan Dagboken:Länk |
|
|
Vadå "regga bilen på dig"?? Du kan inte som svensk medborgare regga dig på en tyskreggad bil. Däremot kan det vara vettigt o skicka ner en kopia på passet för o kunna underlätta för tysken angående dina personuppgifter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.