|
|
|
|---|---|
|
har problem med min baklucka och central låset... när jag låser upp bilen förblir bakluckan låst,,, försöker jag låsa upp den med nyckeln, så vrids nyckeln tillbaka automatiskt, och bilen blir låst igen.. dock så blir bakluckan upplåst ibland av central låset.. vad är fel? //Danne Länk Länk | |
|
Dra ut nyckeln vertikalt, så följer luckan bilens lås. Drar du ut den horisontellt, är den alltid låst. Allt detta står i instruktionsboken. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
ok, mend et konstiga är att det plötsligt började krångla, utan att jag någonsin ens haft nyckel i låset bak... //Danne Länk Länk |
|
|
hmm funkade när man vred hårt till vänster, klickade till... verkar funka nu, sköt, men konstigt att det kan bli så när jag inte haft nyckeln i låset... tackar erikw:) //Danne Länk Länk |
|
|
Vrider man nyckel max moturs så långt det går, öppnas låset och nyckeln fjädrar tillbaka. Kolla så att inte stången från låscylindern till öppningsmekanismen hoppat loss eller är lös. Har den det, blir det INTE roligt att försöka ta sig in i bagagen. Det är bara att lossa klädseln bak, så syns hela mekanismen. Det finns en viss justermån på denna, men var försiktig så att du inte ”lagar sönder” den om den behöver justeras. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
tackar för tipset, ska kolla upp idag.. kan ju iaf öppna bakluckan nu, tur de, har ju fälar där som jag skulle ur med hehe:) //Danne Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.