AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
528

Byte av knopp på växelväljaren.

Da
120
Dahlman
BMW 540IA -93
Hej.
Jag har en 540 med Automat.
Är det svårt att byta växelväljar-knoppen?
(Det är ett såntdära handtag med en knapp som man
trycker in)
Vill nämligen sätta dit en i Aluminium....

Har du hittat ett växelväljarhandtag i aluminium?I så fall var?(vill också ha)Att byta borde inte vara så djävla kvistigt.
An
291
Antiloop
E38 728iA
Jag har aluminiumknopp på min 735a. Bytt av förre ägaren och spärren har han kopplat bort på nåt sätt så att den alltid e "intryckt".
Tja Grabbar!

Jag hittade ett antal Automat-knoppar till min polare som ser skitsnygga ut... Jag vet dock inte hur det fungerar med knappen på växelväljaren... Ni kanske vet? Här kommer en länk men ett urval:
Länk

Ha det bra!

Mvh Tobbe
robbanf
Antiloop: Är det okej på besiktningen om knappen alltid är intryckt? Dom vill ju gärna ha åsikter om allt...

/ Robban
Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
Dahlman -- Knoppen är jättelätt att byta, på framsidan av handtaget sitter en insexskruv, 4 mm eller något sådant, bara att skruva ur den och dra handtaget rakt uppåt...

Antiloop -- Det är förmodligen pinnen som som ska gå från handtaget till kuggskenan (eller vad den nu heter) som saknas på ditt handtag eftersom det inte är original. Risken med det är att du kan stöta till spaken av misstag och få i en "spännande växel" när du kör...
Da
120
Dahlman
BMW 540IA -93
Är det stor skillnad mellan automat-pinnarna på modeller o så vidare? Min ser nästan identisk ut som i min förredetta 325:a..
Anledningen till att jag frågar är för att det står
att det bara passar till vissa årsmodeller oså i BMW's tillbehörskatalog.

"Det kostar att ligga på topp"
An
291
Antiloop
E38 728iA
Robbanf:

Har besiktigat bilen 2 ggr sen jag köpte den och de har inte ens nämnt knoppen, så det e nog inga problem.
Da
120
Dahlman
BMW 540IA -93
Det verkar som att iallafall jag, måste köpa till ett par extra grejer...nån distans etc för att kunna byta... det kan ju vara värt att kolla upp om man går i samma tankar som jag.
...det är säkert ingen idé att fråga BMW i Örebro ( CARLSSON BIL) för de verkar ju inte intresserade av att sälja nått.

"Det kostar att ligga på topp"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.