|
|
|
|---|---|
bmw,m3 |
Hej! Jag är lite intresserad att kolla upp min bils servicebok om allt stämmer där. någon som har lust att kika på de sälv är jag hel kass på sådant jag har bilder på själva stämplarna maila mig för att kolla på dom vet inte hur man lägger upp en länk. Har börjat fundera på om allt stämmer p.g.a. av han jag köpte bilen inte vill göra rätt för sig nu efteråt. vi hade kommit överens om en sak å nu vill han inte kännas vid de, få även inte tag i han. Tacksam för hjälp. |
| kolla vilken verkstad som stämplat dit sen kan du ju ringa dom och kolla om det står i deras register att bilen varit där.... | |
bmw,m3 |
Den är imorterad så de är en servicebok (full) från tyskland. Kan ingen tyska. Mvh |
|
bmw,m3: Har du köpt bilen nyligen? (om så, fanns annonsen ute på powerbörsen en längre tid?) /Marcus Bmwcs# 4680 |
|
bmw,m3 |
Hej! Tror inte den vart ute så länge Men reg whc 587, men som sagt bilen är toppenfin går utmärkt fin på alla sätt å vis. Men vill bara ha bekräftat att allt stämmer med bilens miltal, bara för att förregående ägaren ej vill komma överens om vad som va sagt. |
|
Ett enkelt sätt är att kolla när din bok är tryckt. Första sidan tror jag eller i början...Ett ex. kollade för några år sedan på en M5:a, bilen var en 94 och serviceboken var tryckt 96! Alltså har nån dåre köpt en clean bok och sedan skrivit å klistrat lite själv...Såg detta innan jag gav säljaren stålarna. Tur det. Enklet och bra tips som många dårar till bilskojare glömmer...Sen kan du alltid kolla så allt ser trovärdigt ut, när det gäller handstil, stämplar osv. I ovannämnda ex. var det samma stämplar med samma handstil hela vägen, kan vara så men oftast inte. Sen att kontakta verkstäderna är bäst om man orkar och kan. Lycka till! |
|
|
Det finns firmor som trycker serviceböcker i tyskland. Läste ni inte i Teknikens Värld för en tid sen om den stackars Mercedes-köparen som köpt en 500SL -03 för 750000kr och den va stulen! Alla papper och chassienummret stämde, men det passade inte ihop med bilens dator. Bara att lämna tillbaka den till dess rättmätige ägare.. Surt sa räven... Men en 750-95 tror jag nog inte att det lönar sig att ställa massa mätare och fiffla för mycket med. Är bilen fin och fräsch får man väl vara nöjd med det och inte bry sig för mycket om dess historia. |
|
|
Finns ju även gamla oanvända original servicehäften att köpa. Var väl någon som annonserade på Blocket för ett tag sedan... ___ BMWCS #5157 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.