|
|
|
|---|---|
|
Har länge funderat över hur jag kan hotta upp min "tysk" under huven lite utöver det vanliga. Kablaget e ju inget direkt snyggt men det vill jag ändra på. Till helgen tänkte jag skala alla kablar in på kopparen. Nakna kablar i hela motorn! Detta håller naturligtvis inte så jag tänkte klä dom med en genomskinlig mantel. Finns det någon på forumet som har erfarenhet av detta? Tips? Övriga synpunkter på min idé? | |
|
Kan ju bli ganska udda om inte annat. Hoppas du slipper felsöka ngn gång i framtiden för då lär du ha att göra ett tag...=) Mvh, Magnus |
|
|
emhå -> Tänkte ju märka kablarna med små ettiketter.. så det blir nog inget problem. |
|
|
Är inte det bättre om du bara klär kablarna med någon kopparfärgat hölje i stället för att skalla allting så där och sedan klä om dom med genomskinlig mantel. Jag bara undrar för jag har ingen erfarenhet av det överhuvodtaget. Hoppas att det blir bra som du vill i så fall. "BMW Rock´s" |
|
|
Är du frisk människa?!?!? :) ALLA kablar i motorrummet?? blir en del pillande i de decimeter tjock kabelhärvorna kan ja tro... Men kasta gärna upp lite bilder när du är klar, eller när du gett up o sitter i solen o dricker öl bredvid bilen :) Länk min pärla |
|
| Kasken: varför slutar det alltid så, att man skiter i projektet och sätter sig på nån gammal stol o tar en pilsner.... | |
|
lundqvist: För att man tycker att man gjort sig förtjänt av en öl för att man iaf gjort ett redigt försök :) Länk min pärla |
|
| Jaaaa, så måste det ju vara, hehe | |
|
nu är allt fixat... Har haft tät kontakt med en gammal vän som jobbar för ALPINA i Tyskland.. han har varit till stor hjälp. Går ni och funderar i samma banor som jag så tveka inte. Det är värt mödan och jag ställer mer än gärna upp och svarar på era frågor. |
|
| Bilder! Skulle vara kul att se hur det hela blev... | |
|
har ingen digitalkamera tyvärr. Ska testa och se hur det blir med min mobil (SIEMENS M65)... "IF YOU CAN´T STAND THE HEAT YOU BETTER STAY OUT OF THE KITCHEN" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.