|
|
|
|---|---|
|
Är bara tvungen att skriva av mig lite... 990706 Lämnades min bil in på topprenovering på Bilcentralen i Bredäng i Sthlm. Nu, sex år senare har mina insugspackningar gått sönder, en efter en. Tog tag i saken idag och inhandlade nya packningar, helicoil och ett paket cig med misstanken att gängorna i toppen hade gett upp. Skruvade isär härligheten och såg med skrattblandad gråt att packningarna satt bakofram... alla utom en!!! Resultatet blir att packningen knappt har kontaktyta och att den täcker minst en halv cm av insuget. Tänker inte hänga ut några namn och det är dessutom försent att få ngn form av upprättelse men man blir minst sagt förvånad över vilket fantastiskt slarv som pågår... Aldrig min bil på verkstad säger jag bara. Men bmw fick ju in sina 14540:- på topprenoveringen i alla fall... Mvh, Magnus. | |
Paap Reeder |
... fy för bövelen vilket sunk! Tror inte att det är bara slarv utan ren okunnskap och en total avsaknad av minsta tekniska förståelse. Killen som gjorde jobbet borde egentligen bara få sälja korv på Älvsjömässan så man klart kan se och övervaka handgreppen .... vika isär brödet ...lägga dit korven - längs med och inte på tvärs - samt på med senapen. Ungefär samma handgrepp som vid montering av toppackningar. MVH /// Paap R |
|
Tycker i alla fall att du ska dra dit bilen och visa dem. Det är ju förjävligt att man ska betala en hel månadslön och bara få ett skitdåligt job gjort. Dra in och snacka med dem du. Danne - H U M A N R A G E - |
|
|
Med tanke på många av eleverna i min klass (Komvux dessutom!!) är jag inte speciellt förvånad, måste finnas mängder med klantarslen där ute... Mvh |
|
|
Förutom allt ovanstående så måste ju "mekanikern" ha varit helt blind! ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Håller med Dandelue om du gott kan åka dit och visa upp bilder på det för verkstadschefen. Du kan nog inte kräva något, men en ursäkt från deras sida kan vara på plats. Och vill de bjuda dig på packningarna eller någon annat, behöver du ju inte tacka nej. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Nu är det ju redan bytt och klart så det är nog tyvärr lite sent men när man dessutom har gjort hela toppen så känns det som att sakerna ska kollas igenom... INTE av dem! När de dessutom har en väldigt trevlig reservdelsavdelning så känns det som att jag nöjer mig med att besöka den då och då...=) Tack för medlidandet i alla fall... Mvh, Magnus. |
|
|
Jävligt sorgligt att läsa,man skäms för en del rötägg i branschen tyvärr..är själv bilmek på Bilia, t.ex:får man ett jobb man aldrig gjort förut ska man be om råd,läsa instruktioner,framför allt:ta det lungt,man ser väl för fan hur dom gamla delarna satt!! Hmmm!! GLAD PÅSK ALLA! ¤¤¤¤¤¤¤Iron Maiden¤¤¤¤¤¤¤ 9/7-05 Ullevi |
|
| Det mest fantastiska är dock att det är väldigt enkelt att byta OCH sätta åt rätt håll. Gott om utrymme bl.a | |
|
Måste bara kommentera. Köpte min 525:a för några månader sedan, importerad från Göteborgstrakten ungefär för ett år sedan om jag minns rätt. Där var två st insugspackningar felvända så att det ströp halva flödet:( inte lika brutalt men ändå:( Glad Påsk!!! |
|
| ska kanske tillägga att jag är från finland, därav importerad. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.