|
|
|
|---|---|
|
Tjabba alla ! Har pricis skaffat en 528 -99 kombi då förra ägarna har haft en byracka i bagaget så sitter där en satans massa hår ! Någon som har någon bra idé på hur man tar bort det enklast. Ha det ! | |
|
Låter brutalt, men stålborste är modellen. Borsta noga samtidigt som du dammsuger så ska du se att det försvinner. Min bil: Länk |
|
| Har haft samma problem med min golf cab och jag försökte med allt möjligt. Gick ju att dammsuga bort en del men till sist fick jag plocka bort dem för hand för att bli av med dem. Nu var det dock på en begränsad yta i min, betydligt mindre än i ett kombiutrymme. | |
|
Det finns bara ett sätt. Ta dammsugaren och gnugga munstycket mot tyget hårt snabbt och mycket länge...........och det va inge förtäckt kod språk utan jag prata om dammsugaren.... Fins inga genvägar tyvär.... |
|
| En dammsugare med roterande borste är suveränt! | |
bustorp |
Glöm stålborste!!! Det finns en typ av trädgårdshandske med gumminoppor i handflatan (finns bl.a. på Järnia). Köp den o gno över klädseln. Ju mer antistatisk den blir, desto mer hår fastnar på den. Dammsug sen upp det sista. Funkar bättre än bara dammsugare. Berätta gärna hur det gick. Jag har aldrig misslyckats med den. "Ödmjukhet inför kunskapen" |
|
Hyr en matttvättare ( typ Kärcher Puzzi) på en mattaffär över helgen och på det flera gånger Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Använd en fuktig frottéhandduk, skölj ofta och kör runt med den över ytan du skall göra rent. Dra sedan handflatan över ytan du skall göra rent, ungefär som du klappar en hund över ryggen, du kommer att se hur fint hårstråna klumpar ihop sig och bildar tjocka sjok. Upprepa detta några gånger så försvinner allt hår. /Anders |
|
| Mässingsborste och klädroller om det är på mattan. | |
|
Tack för alla svar ska test lite imårron. :) |
|
| Fuktigt sämskskinn har funkat i alla år | |
|
Dammsugningen sen silvertejp över tyget o ryck bort hårstråna,, alternativt veva ner alla rutor o öppna bakluckan o ut o kör =) |
|
|
Testa en "rollo", sånn där med klister som man rullar på kläder. Länk |
|
|
Gaffa tejp var metoden som gällde :) fick bort 90% av håren ska köra en vända till efter damsugningen nu :) Det sega klistret på gaffan var grejen !!! |
|
|
Vad är gaffa tejp? Dum fråga kanske :) Länk |
|
|
C.Douglas: annat namn för silvertejp. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
hehe ok =) Länk |
|
|
Gaffa-gaffer-duck-silver tape ( kärt barn har många namn...) En Gaffer är den person som är högsta ansvarig för all elektricitet i samband med en filminspelning och därmed ofta också utplacering och säkring av all belysning på direktiv av chefsfotografen.för att fixera kablarna använder han tejp (www.gaffertape.com).. därav namnet... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.