|
|
|
|---|---|
|
Tjo! Nån som har några bra tips på att bygga ljud i en Z3:a? Har precis köpt en, och naturligtvis va det ju den simplaste anläggningen i den...kunde ju iallafall varit hifi-modellen med Mid och diskant i dörrarna...men icke! Finns det grejer som passar o köpa? Köpte nått JBL kit idag, tänkte jag skulle byta det som satt i bilen, men det lät nästan sämre än original, så det blir till att lämna tillbaka det! Drömmen hade ju varit HK-systemet, men men... =) //Stefan | |
Robsarve |
Det går att få hyfsat klipp i kickarna, Men för riktigt bra ljud behövs det någon typ av baslåda, och det kräver en del pill... tycker Erik |
|
Gör en sökning så har du flera trådar som tar upp ämnet. Blir svårt att få bra tryck utan taket. Jag har bytt mina högtalare i kickpanelerna till en bättre kvalitet av 5,25". Diskanterna i dörrarna har jag låtit vara. Bakom sätena har jag bytt ut panelerna som ursprungligen höll 3" låtsashögtalare och monterat 5,25" för en aningen bättre ljudupplevelse. Blir inte så bra som jag hade hoppats på, duger för stunden känner jag. Finns flera här på forumet som har lagt ner både kunnande och stora pengar som kan vara en bättre inspiration än jag. Dessa fantaster hittar du om du söker på "sök inlägg" där din fråga diskuterats förut. Lycka till och välkommen till forumet! Mats |
|
|
Vill bara kommentera: Drömmen hade ju varit HK-systemet, men men... =). Inte mycket att sukta över, värre skit får man leta efter, enda fördelen är kanske att du har några extra hål här och var redan när du köper bilen att sätta i högtalare i, men de medföljande ger jag inte mycket för. /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.