AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
819

E36 Coupe ljudet suger, nytt högtalarkit

tjenna ha tröttnat på det kassa ljudet i bilen låter ju värre än min vinter bil som e en ford fiesta.
det ja tänkte på är att ja vill ha något fram system ska ja ha 2 eller vägs system? vill ha något som passa i original hålen så man slipper jobb för mycket med att. även något i hatthyllan där bak kan ja tänka mig, ev lite baslåda oxå. vill man ge 2500 för allt. finns de något alternativ? vill kunna spela högt o med fint o klart ljud kombinerat med baslådan då, borde funka bra va
2500 kr max ska de stå
Kolla vad Robsarve har att erbjuda dig: Länk bra ljud för pengarna enl. all dom nöjda E39 kunderna

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Robsarve
För den budgeten hade jag gått på ett tvåvägs framhögtalarkit för ca 1500 (Rekommenderar ju som vanligt Phoenix Gold ZR5) och 6x9" via adapterplattor i hatthyllan.

En baslåda är ju bättre, men det innebär ett slutsteg och då rasslar tusenlapparna iväg. Men då kan du spela betydligt högre och med mer kontroll.

tycker Erik
ja ha slutsteg så en baslåda plus framkit kan ja tänka mig. ska inte ha några högtalare alls i hatt hyllan då menar du`?
Bra framsystem + baslåda + slutsteg ger ett mycket bra ljud i din bil , vill man promt ha högtalare bak byter man orginal mot bättre grejior i orginal hålen, bak behöver man inget speciellt ljud ( särskilt inte i en QP som är en "två sitsbil")
Ljudet skall ju komma framifrån som om du stod vid en scen inte med ryggen mot den...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
ok få satsa på något sånt då, 5.25" sitter i dörren då eller ? finns det uttag till diskanter oxå i dörren eller finns bara ett hål? isåfall vilken storlek är det på andra hålet där diskanterna ska sitta?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.