|
|
|
|---|---|
|
tjenna ha tröttnat på det kassa ljudet i bilen låter ju värre än min vinter bil som e en ford fiesta. det ja tänkte på är att ja vill ha något fram system ska ja ha 2 eller vägs system? vill ha något som passa i original hålen så man slipper jobb för mycket med att. även något i hatthyllan där bak kan ja tänka mig, ev lite baslåda oxå. vill man ge 2500 för allt. finns de något alternativ? vill kunna spela högt o med fint o klart ljud kombinerat med baslådan då, borde funka bra va | |
| 2500 kr max ska de stå | |
|
Kolla vad Robsarve har att erbjuda dig: Länk bra ljud för pengarna enl. all dom nöjda E39 kunderna Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
Robsarve |
För den budgeten hade jag gått på ett tvåvägs framhögtalarkit för ca 1500 (Rekommenderar ju som vanligt Phoenix Gold ZR5) och 6x9" via adapterplattor i hatthyllan. En baslåda är ju bättre, men det innebär ett slutsteg och då rasslar tusenlapparna iväg. Men då kan du spela betydligt högre och med mer kontroll. tycker Erik |
| ja ha slutsteg så en baslåda plus framkit kan ja tänka mig. ska inte ha några högtalare alls i hatt hyllan då menar du`? | |
|
Bra framsystem + baslåda + slutsteg ger ett mycket bra ljud i din bil , vill man promt ha högtalare bak byter man orginal mot bättre grejior i orginal hålen, bak behöver man inget speciellt ljud ( särskilt inte i en QP som är en "två sitsbil") Ljudet skall ju komma framifrån som om du stod vid en scen inte med ryggen mot den... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| ok få satsa på något sånt då, 5.25" sitter i dörren då eller ? finns det uttag till diskanter oxå i dörren eller finns bara ett hål? isåfall vilken storlek är det på andra hålet där diskanterna ska sitta? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.